Powered by GameResultsOnline.com tournament management

Sipoon Wolf -06 Loppiaisturnaus

4.1. - 6.1.2020 Sipoo | Suomi

Turnaussäännöt

Turnaustapa

Turnauksessa on kaksi eri sarjaa: A ja AA. Kummassakin sarjassa on max. 8 peliryhmää. Kumpikin sarja on jaettu kahteen alkulohkoon, joissa kussakin on max. 4 peliryhmää. Jos sarjaan ilmoittautuneita peliryhmiä on 5 tai vähemmän, alkulohkoja on vain yksi.

Turnauksen ottelut pelataan normaaleilla jääkiekkoliiton D1-juniorien säännöillä 5 vs. 5 kenttäpelaajalla.

Ottelujärjestys

Turnauksessa peliryhmät pelaavat neljän (max. viiden) peliryhmän alkulohkoissa. Alkulohkon otteluita tulee siis 3-4 kpl/peliryhmä.

Jos sarjassa on kaksi alkulohkoa, alkulohkon otteluiden jälkeen turnauksen sijoitukset ratkaistaan siten, että lohkojen voittajat pelaavat keskinäisen sijoitusottelun sijoista 1-2, lohkojen kakkoset sijoista 3-4 jne.

Jos sarjassa on vain yksi alkulohko, alkulohkon otteluiden jälkeen turnauksen sijoitukset ratkaistaan siten, että lohkon kaksi parasta pelaavat keskinäisen sijoitusottelun sijoista 1-2, ja lohkon 3. ja 4. sijoittuneet joukkueet pelaavat keskinäisen sijoitusottelun sijoista 3-4.

Alkulohkossa voitosta saa 2 pistettä, tasapelistä 1 pisteen ja tappiosta 0 pistettä. Mikäli kaksi tai useampia peliryhmiä päätyy alkulohkossaan tasapisteisiin, sijoituksen ratkaisee

  1. keskinäisten otteluiden pisteet
  2. keskinäisten otteluiden maaliero
  3. alkulohkon maaliero
  4. alkulohkossa tehdyt maalit
  5. arpa

Sijoitusottelun päättyessä tasan varsinaisen peliajan jälkeen pelataan 5 minuutin jatkoaika 5 vs. 5 kenttäpelaajalla äkkikuolemaperiaatteella. Jos vielä tämänkin jälkeen peli on tasan, ottelu ratkaistaan voittolaukauskilpailulla. Voittolaukauskilpailussa kumpikin joukkue ilmoittaa 3 ensimmäistä laukojaa, jotka laukovat vuorotellen. Näiden 3 ensimmäisen laukojan on oltava eri pelaajia (kukin laukoo siis vain kerran). Voittolaukauskilpailun aloittaa otteluohjelmaan kyseisessä ottelussa kotijoukkueeksi merkitty joukkue. Jos kolmen ensimmäisen laukojan jälkeen ottelu on edelleen tasan, jatketaan voittolaukauskilpailua laukoja kerrallaan, kunnes ottelu ratkeaa. Kolmen ensimmäisen laukojan jälkeen laukojaksi asetettavien pelaajien ei tarvitse olla eri pelaajia (sama laukoja voi laukoa useamman kerran).

Ottelun kesto ja peliaika

Peliaika sekä alkulohko- että sijoitusotteluissa on 2*15 minuuttia tehokasta peliaikaa. Erien välillä on 1 minuutin erätauko. Otteluiden kokonaispeliaika on maksimissaan 50 minuuttia. Jos kokonaispeliaika tulee täyteen ennen kuin ottelun peliaika päättyy, ottelu loppuu kokonaispeliajan täyttyessä ja sen hetkinen tulos on ottelun lopputulos. Joukkueilla ei ole mahdollisuutta ottaa aikalisää.

Turnauksen johdolla on oikeus muuttaa pelien kestoa perustellusta syystä. Normaalista poikkeava otteluaika kuitenkin ilmoitetaan molemmille joukkueille ennen ottelua.

Virallinen aika katsotaan hallin kellosta. Peliryhmän on oltava pelivalmiina 5 minuuttia ennen ottelun alkamista.

Pelipaidat

Kotijoukkue pelaa tummilla ja vierasjoukkue vaaleilla pelipaidoilla. Mikäli joukkueella ei ole kaksia pelipaitoja, siitä on informoitava vastustajajoukkuetta etukäteen, jotta mahdollinen paidanvaihto voidaan tehdä kiireettä.

Protestit

Mahdolliset protestit on jätettävä turnauspäällikölle kirjallisina viimeistään 10minuuttia ottelun päättymisen jälkeen, ja ne otetaan käsittelyyn 50 euron maksua vastaan. Protestien käsittely tehdään seuraavalla kokoonpanolla: ottelussa pelanneiden joukkueiden joukkueenjohtajat + turnauspäällikkö. Jos protesti hyväksytään, 50 euron käsittelymaksu palautetaan protestin tekijälle.

Vastuut

Turnauksen järjestäjät eivät vastaa osallistuvien joukkueiden mahdollisista tapaturmista tai muista vahingoista. Osallistuvien joukkueiden joukkueenjohtajat vastaavat siitä, että kaikilla peliryhmän pelaajilla on voimassa oleva pelipassi ja vastaava vakuutus.

 

GameResultsOnline.com
© 2024 GameResultsOnline.com