Powered by GameResultsOnline.com tournament management

RuosteSohlberg & Viikingit Itsenäisyyspäivän turnaus (U9 ja U10)

6.12.2022 Aimo Mäkinen Areena (Vuosaaren jäähalli) | Suomi

Turnaussäännöt

Yleistä

  • Turnauksessa noudatetaan Suomen Jääkiekkoliiton Leijonaliiga-sääntöjä yhdessä näiden turnaussääntöjen kanssa.
  • Jokaisella ottelutapahtumaan osallistuvalla pelaajalla oltava lisenssi ja vakuutus.

Pelaajat

  • Pelit pelataan 4+1 vs. 4+1 kokoonpanolla.
  • U10 joukkueissa saa pelata vuonna 2013 syntyneet ja nuoremmat pelaajat. Mikäli joukkueella on perusteltu syy peluuttaa ennen 2013 syntyneitä pelaajia, tästä on sovittava etukäteen turnausjärjestäjän kanssa.  Mahdollisten yli-ikäisten pelaajien taso on oltava sopiva 2013 pelaajien tasoon nähden.
  • U9 joukkueissa saa pelata vuonna 2014 syntyneet ja nuoremmat pelaajat.  Mikäli joukkueella on perusteltu syy peluuttaa ennen 2014 syntyneitä pelaajia, tästä on sovittava etukäteen turnausjärjestäjän kanssa.  Mahdollisten yli-ikäisten pelaajien taso on oltava sopiva 2014 pelaajien tasoon nähden.
  • Jos samasta seurasta osallistuu kaksi tai useampi peliryhmä, on joukkueiden oltava keskenään saman tasoisia
  • Kaikkia joukkueen pelaajia tulee peluuttaa tasaisesti ottelun aikana

Pelialue

  • Kaikki turnauksen pelit pelataan puolikkaalla kentällä ja kaukalossa pelataan kahta ottelua samanaikaisesti.
  • Vaihtoaitioina käytetään kentän varsinaisia vaihtoaitioita.
  • Turnauksen aikana vaihtoaitioissa ja kaukaloiden läheisyydessä saa järjestäjän lisäksi liikkua vain peliryhmät sekä näiden välttämättömät toimihenkilöt. Yleisön tulee seurata otteluita katsomosta.

Peliaika

  • Yksi peli kestää 24 minuuttia suoraa aikaa. Vaihdot ilmoitetaan summerilla 2 min välein.
  • Jos joukkue myöhästyy merkittävästi otteluohjelmasta, aloittaa viivästynyt joukkue 3-0 tappioasemasta ja peliaika on sama kuin viereisellä pelikentällä.

Peliväline ja maalit

  • Turnauksessa käytetään mustaa aikuisten kiekkoa.
  • Käytössä on isot maalit.

Pelin käynnistäminen

  • Otteluiden alussa ja maalien jälkeen peli jatkuu aloituksella pelialueen keskeltä.
  • Maalivahdin sulkiessa kiekon pelinohjaaja viheltää pilliin ja määrää hyökkäävän joukkueen riittävän pitkän etäisyyden päähän puolustavan joukkueen maalista, jotta puolustava joukkue voi käynnistää pelin. Maalivahti laittaa kiekon peliin ja ottelu jatkuu maalin takaa.
  • Kiekon mennessä keskilaidan yli, peli aloitetaan viereisen maalin takaa kyseisen puoliskon joukkueen aloituksesta
  • Vaihdon yhteydessä pelinohjaaja tiputtaa pelikiekon keskiviivan kohdalle, keskipisteen ja laidan puoleen väliin.

Maalintekijät ja tilastointi

  • Otteluissa maalintekijät merkitään pöytäkirjaan, ja tulokset ovat näkyvillä tulospalvelussa
  • Joukkueiden tulee ilmoittaa kokoonpanot sekä niiden muutokset ennen ottelun alkua
  • Epäselvissä tapauksissa, missä maalintekijää ei voida tunnistaa tai pelinumeroa ei ole ilmoitettu asianmukaisesti, maalintekijän numeroksi merkitään 0.

Rikkeet ja kurinpito

  • Rikkeen sattuessa pelinohjaaja katkaisee pelin ja kertoo rikkeestä virheen tehneelle pelaajalle.
  • Toistuvasta tai selvästi tahallisesta virheestä pelaaja poistetaan kentältä loppuvaihdon ajaksi. Poistetun pelaajan tilalle laitetaan toinen pelaaja.
  • Saman pelaajan rikkeiden toistuessa pelin aikana, pelinohjaaja poistaa pelaajan kentältä ottelun loppuajaksi. Poistetun pelaajan tilalle laitetaan toinen pelaaja.

 Pisteet ja sijoitus turnauksessa

  • Pisteet voitosta 2, tasapelistä 1 ja tappiosta 0
  • Alkulohkon tulosten perusteella joukkueet pelaavat sijoitusottelut seuraavasti: Alkulohkojen kaksi parasta jatkavat pelaamaan sijoista 1-4. Alkulohkojen kolmanneksi ja neljänneksi sijoittuneet pelaavat sijoista 5-8.
  • Sijoituspelien päättyessä tasatulokseen, ratkaistaan voittaja voittomaalikilpailussa pari kerrallaan, kunnes voittaja selviää.
  • Jos kaksi tai useampi joukkuetta päätyy lohkossa tasapisteisiin, ratkaistaan näiden keskinäinen sijoitus seuraavassa järjestyksessä:
  1. Pisteet
  2. Keskinäisten otteluiden pisteet
  3. Keskinäisten otteluiden maaliero
  4. Keskinäisten otteluiden tehdyt maalit
  5. Lohkon otteluiden maaliero
  6. Lohkon otteluiden tehdyt maalit
  7. Arpa

Palkinnot

  • Kaikki pelaajat palkitaan mitalein, jotka jaetaan joukkueen viimeisen ottelun jälkeen. Molempien ikäryhmien kolme parasta (sijat 1-3) peliryhmää palkitaan lisäksi pokaaleilla. Sijoitusotteluiden päätteeksi palkitaan lisäksi kunkin peliryhmän tsempparipelaaja. Palkintojen jako tapahtuu jäällä. Joukkueet asettuvat viimeisen ottelun päätyttyä riviin palkintojen jakoa varten.

Turnauksen tuomaristo

  • Turnauksen otteluiden tuomaristo koostuu kyseessä olevan ottelun pelinohjaajasta ja kyseisen pelin joukkueenjohtajista.
  • Ottelun epäselvyydet tulee ratkaista tuomariston kesken välittömästi ottelun aikana tai heti ottelun jälkeen.

Ylivoimainen este (Force Majeure)

  • Turnausjohdolla on oikeus muuttaa aikatauluja ja ottelujärjestystä sekä tarvittaessa soveltaa näitä sääntöjä ylivoimaisen esteen sattuessa. Ylivoimainen este voi olla esimerkiksi jään kunto. Turnausjärjestäjän vastuu rajoittuu enintään osallistumismaksuun.
GameResultsOnline.com
servicedesk@gameresultsonline.com
+358 44 7599 554
© 2024 GameResultsOnline.com