Powered by GameResultsOnline.com tournament management

ÄSSÄT U9 LUOTSI-TURNAUS

13.4.2024 Astora areena, Pori, Pukukoppipääty, Keskikenttä, Kellopääty | Suomi

Turnaussäännöt

Noudatamme Suomen Jääkiekkoliiton Leijonaliiga-sääntöjä yhdessä näiden turnaussääntöjen kanssa.

Jokaisella ottelutapahtumaan osallistuvalla pelaajalla on oltava lisenssi ja vakuutus. Turnausjärjestäjä ei ole vakuuttanut turnauksen pelaajia eikä toimihenkilöitä.

Sarja A on enemmän pelanneille, sarja B vähemmän pelanneille.

 

Pelaajat:

Turnaukseen saa osallistua vuonna 2015 sekä sen jälkeen syntyneet pelaajat ja poikkeustapauksissa myös vuonna 2014 syntyneet.

Pelit pelataan 3+1 vs. 3+1 kokoonpanoilla.

Saman seuran osallistuvat peliryhmät tulee olla keskenään mahdollisimman tasavahvoja. Kaikkia joukkueen pelaajia tulee peluuttaa tasaisesti otteluiden aikana.

Lähtökohtaisesti yksi pelaaja pelaa yhdessä peliryhmässä. Sairaustapaukset ovat poikkeuksia, jolloin säännöstä voidaan poiketa.


Pelialue:

Turnauksen pelit pelataan aikataulun sallimissa rajoissa kahdella tai kolmella kentällä. Kentät sijoittuvat päätyihin ja jääalueen keskelle.

Kaukalossa pelataan kahta tai kolmea ottelua samanaikaisesti.

Kentät ovat nimetty sijaintinsa mukaan kellopääty, keskikenttä ja pukukoppipääty.

 

Pelijärjestys:

Alkusarjoissa kaikki joukkueet pelaavat neljä ottelua ja yhden välieräottelun. Lisäksi pelataan sijoitusottelut.

Jokaiselle joukkueelle tulee turnauksessa yhteensä kuusi ottelua.

Jokainen osallistuja saa mitalin, voittajat lisäksi voittopokaalin.

 

Peliaika ja vaihdot:

Yksi peli on 20 minuuttia juoksevaa aikaa.

Turnauksen johdolla on perustelluista syistä oikeus muuttaa peliaikaa.

Mikäli joukkue ei ole jäällä valmiina aloittamaan peliä otteluohjelman mukaisesti, aloitetaan peli viivästyneen joukkueen 2-0 tappioasemasta ja peliaika on viereisen kentän jäljellä oleva peliaika.

Vaihdot ilmoitetaan summerilla 2 min välein, jolloin peli katkaistaan automaattisesti. Kiekko jää siihen kohtaan, jossa se vaihtosummerin soidessa on.

Pelikelloa ei pysäytetä vaihtojen ajaksi.

Vaihdot suoritetaan viivyttelemättä.
 

Peliväline ja maalit:

Turnauksessa käytetään virallista mustaa kiekkoa ja täysikokoisia maaleja.

 

Pelin käynnistäminen:

Peli käynnistetään pelialueen oletetusta keskipisteestä pelin alkaessa ja maalin jälkeen.

Vaihdon jälkeen peliä jatketaan pelinohjaajan osoittamasta paikasta.

Maalivahdin sulkiessa kiekon, pelinohjaaja viheltää pilliin ja hyökkäävä joukkue siirtyy omalle kenttäpuoliskolle. Maalivahti laittaa kiekon peliin ja ottelu jatkuu.

Turnauksessa pelinohjaajat toimivat tuomareina.

 

Maalintekijät ja tilastointi:

Ottelut tilastoidaan reaaliaikaisesti Gameresultsonline.com-palveluun maalimäärien osalta.

Otteluista ei täytetä paperisia pöytäkirjoja.

Peliryhmien vahvistetun kokoonpanon tulee vastata jäällä olevaa kokoonpanoa.

Muutokset kokoonpanoihin on ilmoitettava turnaustoimistoon viimeistään joukkueen saapuessa turnauspäivänä.

 

Rangaistukset:

Rikkeen sattuessa pelinohjaaja katkaisee pelin ja kertoo rikkeestä virheen tehneelle pelaajalle.

Toistuvasta tai selvästi tahallisesta rikkeestä pelaaja poistetaan kentältä loppuvaihdon ajaksi ja vaihto pelataan loppuun vajaalla kentällisellä.

 

Palkitseminen:

Pelaajat palkitaan osallistujamitalein sijoilla 4-8. Kolme parasta joukkuetta palkitaan sijoitusmitalein ja lisäksi voittajajoukkue pokaalilla.

Turnauksen kaikki joukkueet palkitaan jäällä turnausjärjestäjän toimesta viimeisen pelin päätteeksi.

Jokaisesta joukkueesta palkitaan oman peliryhmän valmentajien valitsema turnaustsemppari.

 

Pisteet ja sijoitus turnauksessa:

Alkulohkon pelit voivat päättyä tasan.

Sijoitusotteluiden päättyessä tasan varsinaisen peliajan jälkeen, jatketaan välittömästi voittomaalikilpailulla.

Voittomaalikilpailussa käytetään Suomen Jääkiekkoliiton kilpailusääntöjä seuraavin poikkeuksin:

Voittomaalikisan aloittaa otteluohjelmaan merkitty vierasjoukkue.

Ensin nimetään kummastakin joukkueesta kolme laukaisijaa voittomaalikisaan.

Jos tulos kolmen pelaajaparin jälkeen on tasan, jatketaan "kerrasta poikki" periaatteella pari kerrallaan.

Ottelu ratkeaa, kun toisen joukkueen pelaaja onnistuu maalinteossa ja hänen vastaparinsa ei.

Jos kaksi tai useampia joukkueita päätyy lohkossa tasapisteisiin, ratkaistaan näiden keskinäinen sijoitus seuraavassa järjestyksessä:


1. Pisteet
2. Keskinäisten otteluiden pisteet
3. Lohkon otteluiden maaliero
4. Lohkon otteluiden tehdyt maalit
5. Arpa

 

Mahdolliset muutokset:

Turnauksen järjestäjällä on oikeus muuttaa otteluohjelmaa ja aikatauluja, jos erityiset syyt niin vaativat.

Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan viipymättä osallistuville joukkueille.

 

GameResultsOnline.com
servicedesk@gameresultsonline.com
+358 44 7599 554
© 2024 GameResultsOnline.com