Powered by GameResultsOnline.com tournament management

Ässät U10 Karpaloturnaus

6.1.2024 Harjoitusjäähalli, Astora areena | Suomi

Turnaussäännöt

Turnaussäännöt

 

Noudatamme Suomen Jääkiekkoliiton Leijonaliiga-sääntöjä yhdessä näiden turnaussääntöjen kanssa.

Jokaisella ottelutapahtumaan osallistuvalla pelaajalla on oltava lisenssi ja vakuutus. Turnausjärjestäjä ei ole vakuuttanut turnauksen pelaajia eikä toimihenkilöitä.

Sarja A on enemmän pelanneille, sarja B vähemmän pelanneille.

 

Pelaajat:

Turnaukseen saa osallistua vuonna 2014 sekä sen jälkeen syntyneet pelaajat ja poikkeustapauksissa myös vuonna 2013 syntyneet.

Pelit pelataan 3+1 vs. 3+1 kokoonpanoilla.

Saman seuran sarjan sisäiset osallistuvat peliryhmät tulee olla keskenään mahdollisimman tasavahvoja. Kaikkia joukkueen pelaajia tulee peluuttaa tasaisesti otteluiden aikana.

Lähtökohtaisesti pelaaja saa pelata vain yhdessä peliryhmässä. Sairaustapaukset ovat poikkeuksia, jolloin säännöstä voidaan poiketa.


Pelialue:

Turnauksen pelit pelataan aikataulun sallimissa rajoissa kahdella kentällä. Kentät sijoittuvat päätyihin.

Kaukalossa pelataan kahta ottelua samanaikaisesti.

 

Pelijärjestys:

Alkusarjoissa kaikki joukkueet pelaavat kolme ottelua ja yhden jatkopelin. Lisäksi pelataan sijoitusottelut.

Jokaiselle joukkueelle tulee turnauksessa yhteensä viisi ottelua.

Mitalin saavat molempien sarjojen kolme parasta, sekä voittajat lisäksi voittopokaalin.

 

Peliaika ja vaihdot:

Yksi peli on 20 minuuttia juoksevaa aikaa.

Turnauksen johdolla on perustelluista syistä oikeus muuttaa peliaikaa.

Mikäli joukkue ei ole jäällä valmiina aloittamaan peliä otteluohjelman mukaisesti, aloitetaan peli viivästyneen joukkueen 2-0 tappioasemasta ja peliaika on viereisen kentän jäljellä oleva peliaika.

Vaihdot ilmoitetaan summerilla 2 min välein, jolloin peli katkaistaan automaattisesti. Kiekko jää siihen kohtaan, jossa se vaihtosummerin soidessa on.

Pelikelloa ei pysäytetä vaihtojen ajaksi.

Vaihdot suoritetaan viivyttelemättä.
 

Peliväline ja maalit:

Turnauksessa käytetään virallista mustaa kiekkoa ja täysikokoisia maaleja.

 

Pelin käynnistäminen:

Peli käynnistetään pelialueen oletetusta keskipisteestä pelin alkaessa ja maalin jälkeen.

Vaihdon jälkeen peliä jatketaan pelinohjaajan osoittamasta paikasta.

Maalivahdin sulkiessa kiekon, pelinohjaaja viheltää pilliin ja hyökkäävä joukkue siirtyy omalle kenttäpuoliskolle. Maalivahti laittaa kiekon peliin ja ottelu jatkuu.

Turnauksessa pelinohjaajat toimivat tuomareina.

 

Maalintekijät ja tilastointi:

Ottelut tilastoidaan reaaliaikaisesti Gameresultsonline.com-palveluun maalimäärien osalta.

Otteluista ei täytetä paperisia pöytäkirjoja.

Peliryhmien vahvistetun kokoonpanon tulee vastata jäällä olevaa kokoonpanoa.

Muutokset kokoonpanoihin on ilmoitettava turnaustoimistoon viimeistään joukkueen saapuessa turnauspäivänä.

 

Rangaistukset:

Rikkeen sattuessa pelinohjaaja katkaisee pelin ja kertoo rikkeestä virheen tehneelle pelaajalle.

Toistuvasta tai selvästi tahallisesta rikkeestä pelaaja poistetaan kentältä loppuvaihdon ajaksi ja vaihto pelataan loppuun vajaalla kentällisellä.

 

Palkitseminen:

Kolme parasta joukkuetta palkitaan sijoitusmitalein ja lisäksi voittajajoukkue pokaalilla.

Jokaisesta joukkueesta palkitaan valmentajien valitsema turnaustsemppari, joka palkitaan tsemppipokaalilla turnauksen päätteeksi jäältä poistumisen jälkeen.

 

Pisteet ja sijoitus turnauksessa:

Alkulohkon pelit voivat päättyä tasan.

Sijoitusotteluiden päättyessä tasan varsinaisen peliajan jälkeen, jatketaan välittömästi voittomaalikilpailulla.

Voittomaalikilpailussa käytetään Suomen Jääkiekkoliiton kilpailusääntöjä seuraavin poikkeuksin:

Voittomaalikisan aloittaa otteluohjelmaan merkitty vierasjoukkue.

Ensin nimetään kummastakin joukkueesta kolme laukaisijaa voittomaalikisaan.

Jos tulos kolmen pelaajaparin jälkeen on tasan, jatketaan "kerrasta poikki" periaatteella pari kerrallaan.

Ottelu ratkeaa, kun toisen joukkueen pelaaja onnistuu maalinteossa ja hänen vastaparinsa ei.

Jos kaksi tai useampia joukkueita päätyy lohkossa tasapisteisiin, ratkaistaan näiden keskinäinen sijoitus seuraavassa järjestyksessä:


1. Pisteet
2. Keskinäisten otteluiden pisteet
3. Lohkon otteluiden maaliero
4. Lohkon otteluiden tehdyt maalit
5. Arpa

 

Mahdolliset muutokset:

Turnauksen järjestäjällä on oikeus muuttaa otteluohjelmaa ja aikatauluja, jos erityiset syyt niin vaativat.

Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan viipymättä osallistuville joukkueille.

GameResultsOnline.com
servicedesk@gameresultsonline.com
+358 44 7599 554
© 2024 GameResultsOnline.com