Powered by GameResultsOnline.com tournament management

PERUTTU LeKi U10 Ukkone-turnaus

2.1.2022 Lempäälän jäähalli 1 | Suomi

Säännöt

2.1.2022 Ukkone-Turnaus 

Turnauksen säännöt 

-Turnauksessa noudatetaan U10 Leijonaliiga sekä Suomen Jääkiekkoliiton voimassaolevia 

kilpailusääntöjä, täydennettynä tässä esitetyillä erityissäännöillä ja poikkeuksilla. 

-Turnauksen järjestäjä huolehtii pelinohjauksesta, kenttäjärjestelyistä ja toimitsijatehtävistä. 

Otteluista pidetään pöytäkirjaa (GRO), johon tilastoidaan maalien määrä. 

-Jokaisella pelaajalla, valmentajalla ja muulla joukkueen toimintaan vaihtoaitiosta osallistuvalla henkilöllä tulee olla voimassa oleva SJL: lisenssi ja vakuutus. 

 

Turnauspelaajat, määrä, pelaajalistat 

-Turnaukseen osallistuu 10 joukkuetta, jotka on jaettu kahteen lohkoon (Anttila & Hiirikoski).

-Turnaus on tarkoitettu vuonna 2012 syntyneille U10 -ikäluokan kiekkoilijoille. 

-Turnaukseen voivat osallistua ilmoittautuneisiin joukkueisiin rekisteröidyt (jääkiekkoliiton pelipassi) pelaajat. Korkeintaan kaksi (2) Y-pelaajaa sallittu joukkuetta kohti. Näistä pelaajista pitää ilmoittaa turnausjärjestäjälle joukkueen pelaajaluettelon toimittamisen yhteydessä. 

-Mikäli turnaukseen osallistuu samasta seurasta useampia peliryhmiä, tulee peliryhmien olla keskenään mahdollisimman tasavahvoja. 

-Pelaajaluettelo on toimitettava turnaustoimistoon 30min ennen joukkueen ensimmäistä peliä, jos se eroaa etukäteen ilmoitetusta. 

 

Turnausmuoto 

-Alkulohkojen sijoitusten perusteella pelataan sijoituspelit. Molempien lohkojen saman sijan joukkueet kohtaavat toisensa sijoitusottelussa. 

-Jokaiselle joukkueelle tulee 5 peliä, 4 alkusarjan ottelua + sijoitusottelu. 

 

Alkusarja 

-Otteluvoitosta saa kaksi (2) pistettä, tasapelistä yhden (1) pisteen ja tappiosta nolla (0) pistettä. 

Tasapisteissä olevien joukkueiden sijoituksen määräytyy seuraavasti: 

  1. Keskinäisen ottelun tulos 
  2. Lohkon otteluiden maaliero 
  3. Alkusarjan otteluiden tehdyt maalit 
  4. Keskinäisten otteluiden maaliero 
  5. Keskinäisten otteluiden tehdyt maalit 
  6. Arpa 

 

Sijoitusottelut 

-Sijoitusottelun päättyessä tasan varsinaisen peliajan jälkeen, jatketaan välittömästi voittomaalikilpailulla. Voittomaalikilpailussa käytetään Suomen Jääkiekkoliiton kilpailusääntöjä seuraavin poikkeuksin. Voittomaalikisan aloittaa otteluohjelmaan merkitty vierasjoukkue. Kumpikin joukkue nimeää aluksi kolme laukaisijaa voittomaalikisaan. Jos tulos kolmen pelaajaparin jälkeen on tasan, jatketaan kerrasta poikki periaatteella pari kerrallaan käänteisessä järjestyksessä: Ensimmäisenä ampuu kotijoukkue. Sama pelaaja ei saa laukaista kahta kertaa ennen kuin joukkueen kaikki pelaajat ovat laukaisseet voittomaalikisassa vähintään kerran. Ottelu ratkeaa, kun toisen joukkueen pelaaja onnistuu maalinteossa ja parinsa ei. 

 

Ottelu 

-Turnauksessa yhden pelin kesto on 26 minuuttia juoksevaa aikaa, vaihdot ilmoitetaan summerilla 2 min välein. 

-Kentällä yhdenaikaisesti joukkueelta 4 kenttäpelaajaa + maalivahti. 

-Turnauksen pelit pelataan puolikkaalla kentällä. Kenttä jaetaan puoliksi välilaidalla, joka sijoitetaan punaviivalle. Kaukalossa pelataan kaksi ottelua samanaikaisesti. 

-Vaihtoaitioina käytetään kentän varsinaisia vaihtoaitioita. Turnauksen aikana vaihtoaitioissa ja kaukaloiden läheisyydessä saa järjestäjän lisäksi liikkua vain peliryhmät sekä näiden välttämättömät toimihenkilöt. 

-Pelikiekkona virallinen musta kiekko ja käytössä on isot maalit. 

-Turnauksen virallinen aika on hallin seinällä olevan kellon osoittama aika. 

-Mikäli joukkue ei ole jäällä valmiina aloittamaan peliä otteluohjelman mukaisesti, aloitetaan peli viivästyneen joukkueen 5-0 tappioasemasta ja peliaika on viereisen kentän jäljellä oleva peliaika. 

 

Pelipaidat 

-Otteluohjelmassa ensimmäiseksi merkitty joukkue on kotijoukkue ja se pelaa tummemmilla pelipaidoilla ja vierasjoukkue vaaleammilla. Mikäli joukkueella ei ole käytössään kuin yksi paitasarja, sopii joukkue hyvissä ajoin ennen otteluita vastustajan kanssa käytettävistä paitaväreistä. 

 

Kurinpito 

-Rangaistuksissa noudatetaan SJL:n kilpailusääntöjä.

-Kun pelaaja tekee rikkeen, vihelletään peli poikki ja kerrotaan rikkoneelle pelaajalle katkon syy ja poistetaan hänet ko. vaihdosta. Tilalle tulee seuraava vuorossa oleva pelaaja. Rikkonut pelaaja voi osallistua seuraavaan vaihtoonsa normaalisti. Jos joku pelaaja tekee pelin aikana toistuvasti rikkeitä hyödyntäen rangaistuksen puuttumista, tulee pelin ohjaajan poistaa pelaaja ottelun loppuajaksi. 

 

Vakuutukset ja ensiapu 

-Turnauksen järjestäjät eivät vastaa osallistuvien joukkueiden mahdollisista tapaturmista. 

-Turnausjärjestäjän puolelta turnauksessa on paikalla ensiapupäivystys koko turnauksen ajan. 

-Järjestäjä ei vastaa turnauksen aikana mahdollisesti sattuvista varkaustapauksista. 

 

Palkinnot 

-Kolme parasta joukkuetta palkitaan pokaalilla ja kaikki saavat osallistumismitalin. Turnauksen päätteeksi jokaisesta joukkueesta palkitaan tsemppipelaaja, jonka valmentajat päättävät. 

 

Aikataulumuutokset 

-Turnauksen järjestäjällä on oikeus muuttaa otteluiden aikataulua, kestoa ja jäänajoa tarvittaessa. 

 

Vastalauseiden käsittely 

-Turnauksen Juryn muodostavat turnausisäntä, ottelussa tuominnut tuomari ja niiden joukkueiden joukkueenjohtajat, joita asia koskee. Lopullinen päätösvalta erimielisyystilanteissa on turnausisännällä. Vastalause tulee jättää kirjallisena turnaustoimistoon 30 min kuluessa pelin päättymisestä. Vastalausemaksu on 200 euroa, joka palautetaan todettaessa vastalause 

aiheelliseksi. 

 

Muuta 

-Turnausjärjestäjä varaa oikeuden ottaa kuvia turnauksen aikana ja julkaista niitä netissä sekä sosiaalisessa mediassa. 

-Turnausjärjestäjä varaa oikeuden turnausjulkaisuun tuleviin muutoksiin. Päivitetyimmät tiedot turnauksesta löytyvät GameResultsOnlinesta. 

GameResultsOnline.com
© 2024 GameResultsOnline.com