Powered by GameResultsOnline.com tournament management

Marko Anttila -turnaus

5.1.2020 Lempäälä 1, Lempäälä 2 | Suomi

Turnaussäännöt

A. Yleistä

  1. Turnauksessa noudatetaan SJL:n Leijonaliigan kilpailu-ja pelisääntöjä. Poikkeukset on kerrottu näissä turnaussäännöissä.
  2. Osallistuvien joukkueiden joukkueenjohtajat vastaavat siitä, että kaikilla pelaajilla on voimassa oleva lisenssi ja vakuutus ja että joukkue noudattaa näitä turnaussääntöjä.
  3. Turnaukseen voi osallistua 2010 syntyneitä pelaajia. Yli- ja alaikäisyyssäännöt Leijonaliigan sääntöjen mukaisesti. Yli-ikäisistä pelaajista on ilmoitettava turnauksen järjestäjälle ennen turnauksen alkamista.
  4. Mikäli turnaukseen osallistuu samasta seurasta useampia peliryhmiä, tulee peliryhmien olla keskenään mahdollisimman tasavahvoja.

     

B. Ottelut

  1. Ottelut pelataan puolikkaalla kentällä, mustalla kiekolla ja isoihin maaleihin.
  2. Pelien kesto on 2 x 12min, erien välissä on 1 minuutin tauko. Joukkueet vaihtavat päätyjä erien välillä. Vaihdon pituus on 2 min ja vaihto ilmoitetaan summerilla samanaikaisesti molemmille kentille. Pelikelloa ei pysäytetä vaihtojen ajaksi. Aikalisiä ei myönnetä.
  3. Kotijoukkue hyökkää kentän keskustaa kohti ensimmäisessä erässä.
  4. Ottelut pelataan neljällä kenttäpelaajalla ja maalivahdilla. Kaikkia kokoonpanossa olevia pelaajia on peluutettava tasapuolisesti otteluiden aikana.
  5. Peli käynnistetään pelialueen oletetusta keskipisteestä pelin ja erän aluksi sekä maalin jälkeen. Aloitus tehdään, kun molempien joukkueiden aloittajat ovat valmiina aloittamaan. Vaihdot ovat lentäviä, eli vaihtomerkin jälkeen pelinohjaaja heittää kiekon puolueettomalle alueelle, eikä aloitusta erikseen suoriteta. Jos pelaaja pelaa kaksi peräkkäistä vaihtoa, tulee hänen käydä koskemassa kaukalon laitaa vaihtoaition kohdalla. Maalivahdin sulkiessa kiekon, hyökkäävä joukkue siirtyy keskiviivan tasalle ja peli jatkuu maalin takaa.
  6. Kotijoukkue pelaa tummalla pelipaidalla ja vierasjoukkue vaalealla. Mikäli joukkueella on vain yksi pelipaita käytössä, pelaa se ottelut tarvittaessa liiveillä (joukkue huolehtii itse liiveistä). On myös mahdollista sopia vastustajajoukkueen kanssa pelipaidan värit ottelukohtaisesti.
  7. Turnauksen järjestäjä huolehtii pelinohjauksesta, kenttäjärjestelyistä ja toimitsijatehtävistä.
  8. Otteluista pidetään pöytäkirjaa, johon tilastoidaan maalien määrä ja maalintekijä.
  9. Turnauksen aikataulu on tiivis, joten joukkueiden tulee olla valmiina viimeistään 5 minuuttia ennen otteluiden alkua. Ottelut aloitetaan ohjelmaan merkittynä kellon aikana, ellei toisin ilmoiteta. Mikäli joukkue ei ole valmiina jäällä ottelun alkaessa, ottelu aloitetaan myöhästyneen joukkueen 5-0 -tappioasemasta. Ottelun tuomarilla on päätösvalta tässä asiassa. Turnauksen järjestäjä pidättää oikeuden tehdä otteluohjelmaan muutoksia, mikäli aikataulussa ei pysytä.

     

C. Rangaistukset

  1. Tuomarin tuomittua jäähyn, peli vihelletään poikki ja rikkeen tehnyt pelaaja poistetaan kyseistä vaihdosta. Rangaistuksen kärsiminen alkaa siitä, kun pelinohjaaja aloittaa pelin rikkeen jälkeen. Joukkue pelaa rangaistuksen ajan vajaalukuisena. Rangaistus päättyy vaihtoon tai jos ylivoimalla pelaava joukkue tekee maalin. Jos samassa vaihdossa annetaan kaksi jäähyä samalle joukkueelle, toinen jäähy kärsitään seuraavan vaihdon aikana eli kentällä säilyy aina vähintään kolme kenttäpelaajaa per joukkue. Mikäli joku pelaaja tekee pelin aikana toistuvasti tahallisia rikkeitä (vähintään kolme rikettä / peli), poistaa tuomari pelaajan ottelusta loppuajaksi. Ottelusta poistaminen tapahtuu tuomarin harkinnan ja päätöksen mukaan.  Maalivahti ei joudu jäähylle, hänen rangaistuksen kärsii joku rikkeen aikana jäällä olevista kenttäpelaajista.
  2. Mikäli pelaaja syyllistyy ottelun aikana toisen pelaajan tahalliseen vahingoittamiseen tai vahingoittamisen yritykseen, tuomari voi tuomita pelaajan ottelurangaistukseen. Mikäli pelaaja syyllistyy törkeään toisen pelaajan tahalliseen vahingoittamiseen tai vahingoittamisen yritykseen tai syyllistyy toistamiseen toisen pelaajan tahalliseen vahingoittamiseen tai vahingoittamisen yritykseen, voi ottelun tuominnut tuomari yhdessä turnauspäällikön ja / tai turnaussihteerin kanssa langettaa pelaajalle turnauksessa yhden tai kahden ottelun pelikiellon tai sulkea pelaajan pois turnauksesta.
  3. Turnauksen Juryn muodostaa kilpailutoimisto. Vastalause tulee jättää kirjallisena viimeistään 30 min kuluessa pelin päättymisestä. Vastalausemaksu 250 euroa tulee maksaa ennen vastalauseen jättämistä (kuitti esitettävä vastalauseen yhteydessä), joka maksu palautetaan, mikäli vastalause todetaan aiheelliseksi.

     

D. Pelitapa ja sijoitukset

  1. Ottelun voitosta saa 2 pistettä, tasapelistä 1 pisteen ja tappiosta 0 pistettä.
  2. Lohkosijoitukset määräytyvät seuraavassa järjestyksessä: 1) pisteet, 2) keskinäisten otteluiden pisteet, 3) keskinäisten otteluiden maaliero, 4) keskinäisissä otteluissa tehdyt maalit, 5) lohkon otteluiden maaliero, 6) lohkon otteluiden tehdyt maalit, 7) arpa.
  3. Mikäli välierä- tai sijoitusottelu on tasan peliajan päättyessä, suoritetaan rangaistuslaukauskilpailu 3 vetäjän toimesta. Jos tilanne on kolmen vetäjän jälkeen tasan, jatketaan kerrasta poikki menetelmällä, kunnes toinen voittaa. Sama vetäjä voi suorittaa toistamiseen vasta, kun koko muu joukkue on vetänyt. Rangaistuslaukaukset ammutaan päätylaidan puoleiseen päätyyn. Kotijoukkue saa päättää, aloittaako se laukauskilpailun vai antaako se vierasjoukkueen aloittaa.
  4. Turnauksessa on neljä alkulohkoa (A, B, C ja D). Koska lohkoissa B ja D on vain kolme joukkuetta, pelaavat B ja D lohkojen joukkueet yhden pelin ristiin toisen lohkon joukkueen kanssa. Ristiin pelattavan ottelun pisteet ja maalit huomioidaan alkulohkoon.
  5. Alkulohkojen sijat 1 ja 2 jatkavat ylemmissä jatkolohkoissa (A/B1 ja A/B2 -> E-lohko sekä C/D1 ja C/D2 -> F-lohko). Alkulohkojen sijat 3 ja 4 jatkavat alemmissa jatkolohkoissa (A3, B3 ja C4  -> G-lohko sekä C3, D3 ja C4 -> H-lohko). 
  6. Alkulohkosta saa ylempään jatkolohkoon mukaansa pisteet, jotka on saatu samaan jatkolohkoon siirtyvän joukkueen kanssa pelatusta ottelusta. Alempiin jatkolohkoihin pisteet eivät siirry.
  7. Ylempien jatkolohkojen E ja F sijat 1 ja kaksi pelaavat ristiin välierät (E1 vs F2 ja F1 vs E2), joiden otteluiden voittajat pelaavat finaalissa ja häviäjät pronssiottelussa.
  8. Muut jatkolohkoissa sijoittuneet pelaavat sijoitusottelun toista vastaavalle sijalle jatkolohkossa sijoittunutta vastaan.
  9. Reaaliaikainen tulospalvelu www.gameresultsonline.com -palvelussa.
  10. Kaikki pelaajat palkitaan ja kolme parasta joukkuetta palkitaan pokaalilla. Lisäksi jokaisen joukkueen yhdelle pelaajalle jaetaan tsempparipalkinto.
GameResultsOnline.com
© 2024 GameResultsOnline.com