Powered by GameResultsOnline.com tournament management

Teräskone Vol 1

6.12.2022 Klaukkalan Jäähalli | Suomi

Säännöt

 

Turnaussäännöt

Turnaus pelataan SJL JUNIORISÄÄNNÖIN JA –OHJEISTUKSIN sekä SJL KILPAILUSÄÄNTÖJÄ noudattaen alla mainituin poikkeuksin. Jokaisella ottelutapahtumaan osallistuvalla pelaajalla oltava vakuutus. Vaihtoaitoissa otteluiden aikana olevilla toimihenkilöillä on oltava voimassa oleva toimitsijapelipassi. turnausjärjestäjä ei ole vakuuttanut turnauksen pelaajia eikä toimihenkilöitä.

Joukkueissa saa pelata vuonna 2013, sekä sen jälkeen syntyneet pelaajat. Tytöt saavat olla kaksi vuotta vanhempia. Ns. yli-ikäisistä pelaajista on sovittava erikseen turnausjärjestäjän kanssa. 

 

Pelaajien lukumäärä

Pelit pelataan 4+1 vs. 4+1 kokoonpanolla.

 

Pelialue

Kaikki turnauksen pelit pelataan puolikkaalla kentällä. Kenttä jaetaan puoliksi helposti purettavalla ja siirrettävällä välilaidalla, joka sijoitetaan punaviivalle. Kaukalossa pelataan kahta ottelua samanaikaisesti. Vaihtoaitioina käytetään kentän varsinaisia vaihtoaitioita.

 

Peliaika

Yksi peli on 24 minuuttia suoraa aikaa. Turnauksen johdolla on perustelluista syistä oikeus muuttaa peliaikaa. Mikäli joukkue ei ole jäällä valmiina aloittamaan peliä otteluohjelman mukaisesti, aloitetaan peli viivästyneen joukkueen 5-0 tappioasemasta ja peliaika on viereisen kentän jäljellä oleva peliaika.

 

Pelaajien vaihtaminen ja vaihtojen pituus

Vaihdot ilmoitetaan summerilla 2 min välein, jolloin peli katkeaa automaattisesti, välittämättä kentällä olevasta pelitilanteesta. Ottelun pelinohjaaja asettaa kiekon noin 3 metrin päähän vaihtoaitioita vastapäätä olevasta laidasta, pelialueen keskelle. Ja peli jatkuu ilman katkoja tai aloituksia. Jos joku pelaajista tuplaa (pelaa kaksi vaihtoa peräkkäin) tämän pelaajan tarvitsee käydä omalla vaihtoalueella, ennen kun hän voi tavoitella kiekkoa seuraavassa vaihdossa. Pelinohjaaja ratkaisee muunlaiset vaihtoajan aiheuttamat kiistatilanteet itsenäisesti. Pelikelloa ei pysäytetä vaihtojen ajaksi.

 

Peliväline ja maalit

Turnauksessa käytetään mustaa kiekkoa. Käytössä isot maalit.

 

Pelin käynnistäminen

Maalivahdin sulkiessa kiekon, tuomari viheltää pilliin ja hyökkäävä joukkue siirtyy omalle kenttäpuoliskolle. Maalivahti luovuttaa kiekon oman joukkueen pelaajalle ja peli jatkuu maalin takaa. Kiekon mennessä keskilaidan yli aloitus pelialueen keskeltä. Otteluiden alussa sekä maalien ja tuomarin viheltämän pelikatkon jälkeen peli jatkuu aloituksella pelialueen keskeltä.

 

Maalintekijät ja tilastointi

Otteluissa kuulutetaan maalintekijät ja maalintekijät myös merkitään pöytäkirjaan. 

 

Mikäli turnaukseen osallistuu samasta seurasta useampia joukkueita, tulee joukkueiden olla keskenään mahdollisimman tasavahvoja. Kaikkia joukkueen pelaajia tulee peluuttaa tasaisesti ottelun aikana.

 

Pelinohjaus, tuomitseminen, jury

Kurra U10 järjestää peleihin pelinohjaajat.

 

Rangaistukset

Rikkeen sattuessa pelinohjaaja katkaisee pelin ja kertoo rikkeestä virheen tehneelle pelaajalle. Pelaaja SAA jatkaa pelaamista samassa vaihdossa mutta toistuvasta tai selvästi tahallisesta rikkeestä pelaaja poistetaan kentältä loppuvaihdon ajaksi. Loppuvaihdon rangaistu joukkue pelaa vajaalukuisena kolmella pelaajalla.

 

KURINPITOTOIMET TOISEN PELAAJAN TAHALLISEEN VAHINGOITTAMISEEN TAI VAHINGOITTAMISYRITYKSEEN LIITTYVISSÄ TAPAUKSISSA

Mikäli pelaaja syyllistyy ottelun aikana toisen pelaajan tahalliseen vahingoittamiseen tai vahingoittamisen yritykseen, tuomari voi tuomita pelaajalle ottelurangaistuksen. Mikäli pelaaja syyllistyy törkeään toisen pelaajan tahalliseen vahingoittamiseen tai vahingoittamisen yritykseen tai syyllistyy toistamiseen toisen pelaajan tahalliseen vahingoittamiseen tai vahingoittamisen yritykseen, voi ottelun tuominnut tuomari yhdessä turnauspäällikön kanssa langettaa pelaajalle yhden tai kahden ottelun pelikiellon tai sulkea pelaajan pois turnauksesta.

 

Pisteet ja sijoitus turnauksessa

Pisteet voitosta 2, pisteet tasapelistä 1, pisteet tappiosta 0.

Pronssipelin ja finaalin päättyessä tasatulokseen, ratkaistaan voittaja voittomaalikilpailussa tasaparein.

Jos kaksi tai useampia joukkuetta päätyy lohkossa tasapisteisiin, ratkaistaan näiden keskinäinen sijoitus seuraavassa järjestyksessä:

1) Pisteet

2) Maaliero

3) Tehtyjen maalien määrä

4) Keskinäisten otteluiden pisteet

5) Keskinäisten otteluiden maaliero

6) Keskinäisten otteluiden tehdyt maalit

5) Arpa 

GameResultsOnline.com
servicedesk@gameresultsonline.com
+358 44 7599 554
© 2024 GameResultsOnline.com