Powered by GameResultsOnline.com tournament management

KOOVEE Cup

7.9. - 8.9.2019 Tesoman jäähalli | Suomi

Turnaussäännöt

 

Turnauksessa noudatetaan Suomen Jääkiekkoliiton (SJL) voimassaolevia D2-junioreiden kilpailusääntöjä täydennettynä tässä esitetyillä turnauksen erityissäännöillä

 

Ottelujärjestys 

Turnauksessa on kaksi tasolohkoa. Kummassakin lohkossa on 6 joukkuetta. Pelaaja voi edustaa turnauksen aikana vain yhtä joukkuetta (pl. maalivahdit). Edustus alkaa ensimmäisestä ottelusta, jonka pöytäkirjaan pelaaja on merkitty. 

Jos ottelun pelaajaluettelo poikkeaa ennakkoon ilmoitetusta, täytyy muutokset toimittaa turnaustoimistoon viimeistään 30 minuuttia ennen ottelun alkua. 

Joukkueissa saa pelata vuonna 2007, sekä sen jälkeen syntyneet pelaajat. Tytöt saavat olla kaksi vuotta vanhempia. Ns. yli-ikäisistä pelaajista on sovittava erikseen turnausjärjestäjän kanssa. 

 

Alkusarja 

Alkusarjassa pelataan yksinkertainen sarja eli kaikki joukkueet pelaavat yhden ottelun toisiaan vastaan. Jokaiselle joukkueelle tulee alkusarjassa 5 ottelua. 

 

Pisteet 

Otteluvoitosta joukkue saa 2 pistettä, tasapelistä 1 pisteen ja tappiosta 0 pistettä. 

 

Alkusarjasijoituksen määräytyminen 

Alkusarjoissa joukkueen sijoitus määräytyy joukkueen keräämien pisteiden mukaisesti. Kahden tai useamman joukkueen ollessa tasapisteissä, joukkueiden järjestyksen määrää: 

  1. Kaikkien otteluiden maaliero 

  2. Kaikkien otteluiden tehdyt maalit 

  3. Keskinäisen ottelun tulos 

  4. Saadut rangaistusminuutit (parempi = vähemmän minuutteja) 

  5. Arpa 

Alkusarjan ottelut voivat päättyä tasan tai toisen joukkueen voittoon. Alkusarjan sijoitusten perusteella määräytyvät joukkueet finaali- ja pronssiotteluihin, sekä turnauksen molempien sarjojen sijoitusotteluun sijoista 5 ja 6.

 

Finaalit ja pronssiottelut 

Alkusarjan jälkeen pelataan alkusarjojen sijoitusten perusteella finaalit ja pronssiottelut. Alkusarjan 4 parasta joukkuetta pelaavat sijoitusten perusteella seuraavasti: 

  • D2 Finaaliottelut: alkusarjan AAA 1 vs. AAA 2 sekä AA 1 vs. AA 2 

  • D2 Pronssiottelut: alkusarjan AAA 3 vs. AAA 4 sekä AA 3 vs. AA 4 

Alkusarjojen sijoille 5 ja 6 sijoittuneet joukkueet pelaavat myös sijoitusottelun. 

 

Mitalipelien jatkoaika ja voittomaalikisa 

Finaali- tai pronssiottelun päättyessä tasan varsinaisen peliajan jälkeen, pelataan 3 minuutin jatkoaika 3 vs. 3 pelaajalla ns. äkkikuolema periaatteella. Mikäli ratkaisua ei synny jatkoajalla, jatketaan välittömästi voittomaalikilpailulla. Voittomaalikilpailussa käytetään SJL:n kilpailusääntöjä seuraavin poikkeuksin: Voittomaalikisan aloittaa otteluohjelmaan merkitty vierasjoukkue. Ensin nimetään kummastakin joukkueesta kolme laukaisijaa voittomaalikisaan. Jos tulos kolmen pelaajaparin jälkeen on tasan, jatketaan "kerrasta poikki" periaatteella pari kerrallaan. Toisessa vaiheessa ensimmäisenä ampuu kotijoukkue. Sama pelaaja ei saa laukaista kahta kertaa ennen kuin joukkueen kaikki pelaajat ovat laukaisseet voittomaalikisassa vähintään kerran. Ottelu ratkeaa kun toisen joukkueen pelaaja onnistuu maalinteossa ja parinsa ei.

Sijoitusottelussa (5. ja 6.) pelin ollessa tasan varsinaisen peliajan jälkeen siirrytään välittömästi voittomaalikilpailuun ylläollevilla säännöillä.

 

Ottelun kesto 

Peliaika 2 x 16 min tehokasta peliaikaa. Kokonaispeliaika on 45 min. 

Jäähy 2 min 

Erätauko 1 min, sisältyy kokonaispeliaikaan. 

Jäänajo aina kahden ottelun jälkeen. 

Aikalisä ei ole sallittu. 

Kokonaispeliaika alkaa peliohjelmaan merkittynä aikana, ellei turnauksen johto muuta ilmoita. Mikäli joukkue ei ole turnausaikataulun mukaisesti ottelun alkaessa valmis aloittamaan, voidaan joukkue tuomita hävinneeksi 5 - 0.

Huom. Pelit aloitetaan aina samantien tiukan aikataulun vuoksi, joten aikaa lämmittelyyn ei juuri ole. Ei siis ämpärillistä kiekkoja jäälle ennen peliä.

Maaleja saa tuulettaa vain jäällä olevat pelaajat tiukan aikataulun vuoksi.

Pelin päätyttyä joukkueet siirtyvät keskialueelle, jossa suoritetaan kättelyt ja pelaajien palkitseminen. 

 

Luovutus 

Jos joukkue ei saavu kentälle aikataulun mukaisesti, se tuomitaan häviämään kyseinen ottelu 5 – 0. Myöhästymisen aikaraja on 5 minuuttia otteluohjelmaan merkityn alkamisajan jälkeen. 

 

Rangaistukset 

SJL:n voimassaolevien D2-juniorien Kilpailu- ja juniorisääntöjen sekä IIHF:n sääntökirjan mukaisesti. Mikäli pelaaja syyllistyy ottelun aikana toisen pelaajan tahalliseen vahingoittamiseen tai vahingoittamisen yritykseen, tuomari voi tuomita pelaajalle ottelurangaistuksen. Mikäli pelaaja syyllistyy törkeään toisen pelaajan tahalliseen vahingoittamiseen tai vahingoittamisen yritykseen tai syyllistyy toistamiseen toisen pelaajan tahalliseen vahingoittamiseen tai vahingoittamisen yritykseen, voi ottelun tuominnut tuomari yhdessä turnauspäällikön kanssa langettaa pelaajalle yhden tai kahden ottelun pelikiellon tai sulkea pelaajan pois turnauksesta. 

 

Viirien vaihto 

Joukkueiden kapteenit vaihtavat viirit tai kiekot ottelun alussa ja kättelevät tuomarit toimitsija-aitioiden edessä ennen pelin alkua. 

 

Tuomarit 

Turnauksen tuomareina toimivat viralliset SJL:n nimeämät tuomarit. Otteluissa tuomitsee 2 tuomaria. 

 

Riita-asiat 

Mahdolliset vastalauseet käsittelee turnauksen jury. Juryna toimii turnauksen johto, joka kuulee tarvittaessa joukkueiden edustajia (joiden ottelua asia koskee) sekä ottelun erotuomaristoa. Vastalauseet on toimitettava kirjallisesti turnaustoimistoon viimeistään 15 minuuttia ottelun päättymisen jälkeen. Vastalausemaksu on 150€ käteisellä, joka palautetaan, mikäli vastalause hyväksytään. 

 

Tapaturmat ja pelaajavakuutus 

Järjestäjät eivät ole vakuuttaneet pelaajia eivätkä vastaa pelaajille mahdollisesti sattuvista tapaturmista tai loukkaantumisista. Kaikkien turnaukseen osallistuvien pelaajien ja toimihenkilöiden tulee olla vakuutettuja SJL:n sääntöjen mukaisesti. Turnausjärjestäjän puolelta turnauksessa on paikalla tapahtuman laajuuden mukainen ensiapupäivystys. Järjestäjä ei vastaa turnauksen aikana mahdollisesti sattuvista varkaustapauksista. 

 

Pelipaidat 

Otteluohjelmaan merkitty kotijoukkue pelaa tummissa pelipaidoissa ja vierasjoukkueeksi merkitty joukkue vaaleissa pelipaidoissa. Mikäli joukkueella ei ole käytössään kuin yksi paitasarja, sopii joukkue hyvissä ajoin ennen otteluita vastustajan kanssa käytettävistä paitaväreistä. 

 

Palkinnot 

Kolme parasta joukkuetta molemmista lohkoista saavat mitalit ja voittajajoukkueille pokaalit. Lisäksi palkitaan jokaisesta joukkueesta tsempparipelaaja koko turnauksen osalta (kunkin joukkueen johtoryhmä valitsee nämä pelaajat joukkueestaan ja ilmoittaa turnausisännälle palkittavan pelaajan).

Lisäksi joka ottelussa palkitaan molemmista joukkueista toimitsijoiden valitsema paras pelaaja.

 

 

GameResultsOnline.com
servicedesk@gameresultsonline.com
+358 44 7599 554
© 2024 GameResultsOnline.com