Powered by GameResultsOnline.com tournament management

Movitek Oy turnaus U8

15.12.2024 Oulu, Linnanmaa jäähalli | Suomi

Säännöt

Säännöt

Yleistä

Turnauksessa noudatetaan Suomen Jääkiekkoliiton Korttelikiekon-sääntöjä yhdessä näiden turnaussääntöjen kanssa.

Jokaisella ottelutapahtumaan osallistuvalla pelaajalla on oltava lisenssi ja vakuutus. Turnausjärjestäjä ei ole vakuuttanut turnauksen pelaajia eikä toimihenkilöitä.

Pelaajat

Joukkueissa saa pelata vuonna 2017 sekä sen jälkeen syntyneet pelaajat. Ennen vuotta 2017 syntyneistä pelaajista on sovittava erikseen turnausjärjestäjän kanssa.

Pelit pelataan 4+1 vs. 4+1 kokoonpanolla.

Mikäli turnaukseen osallistuu samasta seurasta useampia peliryhmiä, tulee peliryhmien olla keskenään mahdollisimman tasavahvoja. Kaikkia joukkueen pelaajia tulee peluuttaa tasaisesti ottelun aikana.

Lähtökohtaisesti yksi pelaaja pelaa yhdessä peliryhmässä. Tästä voidaan poiketa ainoastaan sairaustapausten kohdalla.

 

Pelialue

Turnauksen pelit pelataan puolikkaalla kentällä.

Kenttä jaetaan puoliksi välilaidalla, joka sijoitetaan punaviivalle.

Kaukalossa pelataan kahta ottelua samanaikaisesti.

Vaihtoaitioina käytetään kentän varsinaisia vaihtoaitioita.

Pelitapa

Alkusarjoissa kaikki joukkueet pelaavat yhden ottelun toisiaan vastaan. Jokaiselle joukkueelle tulee alkusarjassa neljä ottelua. Lisäksi joukkueille tulee vähintään yksi sijoitusottelu.

Turnauksessa pelataan finaalipelit, joissa pelaavat lohkojen parhaiten sijoittuneet, jolloin neljä peliryhmää pelaa yhteensä kaksi sijoituspeliä

Peliaika

Yksi peli on 20 minuuttia juoksevaa aikaa.

Turnauksen johdolla on perustelluista syistä oikeus muuttaa peliaikaa.

Mikäli joukkue ei ole jäällä valmiina aloittamaan peliä otteluohjelman mukaisesti, aloitetaan peli viivästyneen joukkueen 2-0 tappioasemasta ja peliaika on viereisen kentän jäljellä oleva peliaika.

 

Pelaajien vaihtaminen ja vaihtojen pituus

Vaihdot ilmoitetaan summerilla 2 min välein, jolloin kentällä olevat pelaajat lopettavat pelaamisen välittömästi ja siirtyvät vaihtoon

Pelikelloa ei pysäytetä vaihtojen ajaksi.

Vaihdot suoritetaan viivyttelemättä.

 

Peliväline ja maalit

Turnauksessa käytetään sinistä kiekkoa.

Käytössä keskikokoiset maalit.

 

Pelin käynnistäminen

Peli käynnistetään pelialueen oletetusta keskipisteestä pelin alkaessa.

Maalin jälkeen peli jatkuu maalin takaa, hyökkäävän joukkueen palattua omalle alueelle.

Maalivahdin sulkiessa kiekon, tuomari viheltää pilliin ja hyökkäävä joukkue siirtyy omalle kenttäpuoliskolle. Maalivahti laittaa kiekon peliin ja ottelu jatkuu.

Kiekon mennessä keskilaidan yli, puolustus jatkaa siitä mistä kiekko on mennyt yli.

 

Viiden maalin ero

Toisen joukkueen ollessa vähintään viiden maalin johdossa, voi tappiolla oleva joukkue ottaa jäälle viidennen kenttäpelaajan.

Maalieron kaventuessa neljään peliä jatketaan tasakentällisin.

 

Maalintekijät ja tilastointi

Ottelut tilastoidaan Gameresultsonline.com-palveluun.

Paperisia pöytäkirjoja ei otteluista täytetä.

Peliryhmien vahvistetun kokoonpanon tulee vastata jäällä olevaa kokoonpanoa

Maalintekijöitä ei tilastoida erikseen

Muutokset kokoonpanoihin on ilmoitettava turnaustoimistoon viimeistään joukkueen saapuessa turnauspäivänä.

 

 

Rangaistukset

Rikkeen sattuessa pelinohjaaja katkaisee pelin ja kertoo rikkeestä virheen tehneelle pelaajalle.

Loppuvaihdon ajaksi rangaistu joukkue vaihtaa kentälle toisen pelaajan.

Toistuvasta tai selvästi tahallisesta rikkeestä pelaaja poistetaan kentältä koko loppupelin ajaksi.

 

Pelinohjaus

Järjestävä joukkue järjestää pelinohjauksen.

 

Palkitseminen

Kaikki pelaajat palkitaan osallistujamitalein sekä kolme parasta joukkuetta pokaalilla.

 

Pisteet ja sijoitus turnauksessa

Pisteet voitosta 2, pisteet tasapelistä 1, pisteet tappiosta 0. Alkulohkon pelit voivat päättyä tasan.

Sijoitusotteluiden päättyessä tasan varsinaisen peliajan jälkeen, jatketaan välittömästi voittomaalikilpailulla.

Voittomaalikilpailussa käytetään Suomen Jääkiekkoliiton kilpailu sääntöjä seuraavin poikkeuksin:

Voittomaalikisan aloittaa otteluohjelmaan merkitty vierasjoukkue.

Ensin nimetään kummastakin joukkueesta kolme laukaisijaa voittomaalikisaan.

Jos tulos kolmen pelaajaparin jälkeen on tasan, jatketaan "kerrasta poikki" periaatteella pari kerrallaan.

Ottelu ratkeaa, kun toisen joukkueen pelaaja onnistuu maalinteossa ja parinsa ei.

Jos kaksi tai useampia joukkuetta päätyy lohkossa tasapisteisiin, ratkaistaan näiden keskinäinen sijoitus seuraavassa järjestyksessä:

1. Pisteet

2. Lohkon otteluiden maaliero

3. Lohkon otteluiden tehdyt maalit

4. Keskinäisten otteluiden pisteet

5. Keskinäisten otteluiden maaliero

6. Keskinäisten otteluiden tehdyt maalit

7. Arpa

 

Mahdolliset muutokset

Turnauksen järjestäjällä on oikeus muuttaa otteluohjelmaa ja aikatauluja, jos erityiset syyt niin vaativat.

Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan viipymättä osallistuville joukkueille.

 

GameResultsOnline.com
© 2024 GameResultsOnline.com