Powered by GameResultsOnline.com tournament management

Karhu-Kissat -10 Jouluturnaus

14.12.2019 Helsinki, Kaarelan jäähalli1 | Suomi

Turnaussäännöt

Turnaus pelataan SJL JUNIORISÄÄNNÖIN JA –OHJEISTUKSIN sekä SJL KILPAILUSÄÄNTÖJÄ noudattaen alla mainituin poikkeuksin. Jokaisella ottelutapahtumaan osallistuvalla pelaajalla oltava vakuutus. Vaihtoaitoissa otteluiden aikana olevilla toimihenkilöillä on oltava voimassa oleva toimitsijapelipassi. Karhu-Kissat ry ei ole vakuuttanut turnauksen pelaajia eikä toimihenkilöitä.


 

Pelaajien lukumäärä

Pelit pelataan 4+1 vs. 4+1 kokoonpanolla. Maalivahdin saa ottaa pois maalista, jollloin kentälle saa viidennen kenttäpelaajan.


 

Pelialue

Kaikki turnauksen pelit pelataan puolikkaalla kentällä. Kenttä jaetaan puoliksi helposti purettavalla ja siirrettävällä välilaidalla, joka sijoitetaan punaviivalle. Kaukalossa pelataan kahta ottelua samanaikaisesti. Vaihtoaitioina käytetään kentän varsinaisia vaihtoaitioita.


 

Peliaika

Yksi peli on 24 minuuttia suoraa aikaa. Turnauksen johdolla on perustelluista syistä oikeus muuttaa peliaikaa. Mikäli joukkue ei ole jäällä valmiina aloittamaan peliä otteluohjelman mukaisesti, aloitetaan peli viivästyneen joukkueen 5-0 tappioasemasta ja peliaika on viereisen kentän jäljellä oleva peliaika.


 

Pelaajien vaihtaminen ja vaihtojen pituus

Vaihdot ilmoitetaan summerilla 2 min välein, jolloin peli katkaistaan automaattisesti, välittämättä kentällä olevasta pelitilanteesta. Ottelun pelinohjaaja ratkaisee vaihtoajan aiheuttamat kiistatilanteet itsenäisesti. Pelikelloa ei pysäytetä vaihtojen ajaksi. Vaihdot suoritetaan viivyttelemättä ja pelinohjaaja voi käynnistää pelin vaihdon ollessa kesken, jos katsoo joukkueen tahallisesti viivyttelevän.


 

Peliväline ja maalit

Turnauksessa käytetään mustaa kiekkoa. Käytössä isot maalit.


 

Pelin käynnistäminen

Maalivahdin sulkiessa kiekon, tuomari viheltää pilliin ja hyökkäävä joukkue siirtyy omalle kenttäpuoliskolle. Maalivahti laittaa kiekon peliin ja ottelu jatkuu. Aloituksissa käytetään uutta SJL:n ohjeistusta, eli keskialoitus vain ottelun alussa ja maalin jälkeen. Muutoin pelinohjaaja vain heittää kiekon kentälle.


 

Pelinohjaus ja tilastointi

Karhu-Kissat järjestää pelinohjauksen ja online-pöytäkirjan.


 

Rangaistukset

Rikkeen sattuessa pelinohjaaja katkaisee pelin (mahdollisuus käyttää siirrettyä rangaistusta) ja kertoo rikkeestä virheen tehneelle pelaajalle. Toistuvasta tai selvästi tahallisesta virheestä pelaaja poistetaan kentältä loppuvaihdon ajaksi. Loppuvaihdon rangaistu joukkue pelaa vajaa lukuisena kolmella pelaajalla. Mikäli läpiajoon päässyt pelaaja kampataan, tuomitaan rangastuslaukaus.


 

KURINPITOTOIMET TOISEN PELAAJAN TAHALLISEEN VAHINGOITTAMISEEN TAI VAHINGOITTAMISYRITYKSEEN LIITTYVISSÄ TAPAUKSISSA

Mikäli pelaaja syyllistyy ottelun aikana toisen pelaajan tahalliseen vahingoittamiseen tai vahingoittamisen yritykseen, tuomari voi tuomita pelaajalle ottelurangaistuksen. Mikäli pelaaja syyllistyy törkeään toisen pelaajan tahalliseen vahingoittamiseen tai vahingoittamisen yritykseen tai syyllistyy toistamiseen toisen pelaajan tahalliseen vahingoittamiseen tai vahingoittamisen yritykseen, voi ottelun tuominnut tuomari yhdessä turnauspäällikön kanssa langettaa pelaajalle yhden tai kahden ottelun pelikiellon tai sulkea pelaajan pois turnauksesta.


 

Pisteet ja sijoitus turnauksessa

Pisteet voitosta 2, pisteet tasapelistä 1, pisteet tappiosta 0.

Pronssipelin ja finaalin päättyessä tasatulokseen, ratkaistaan voittaja voittomaalikilpailussa tasaparein.


 

Jos kaksi joukkuetta päätyy lohkossa tasapisteisiin, ratkaistaan näiden keskinäinen sijoitus seuraavassa järjestyksessä:

1) maaliero lohkossa

2) tehdyt maalit lohkossa

3) keskinäinen ottelu

4) arpa


 

GameResultsOnline.com
servicedesk@gameresultsonline.com
+358 44 7599 554
© 2024 GameResultsOnline.com