Powered by GameResultsOnline.com tournament management

PERUTTU! - JYP U13 Skydda Linden Cup 2021

17.4. - 18.4.2021 Jyväskylä | Suomi

Turnauksen säännöt

Turnauksessa noudatetaan Suomen Jääkiekkoliiton (SJL) D1 ja D2 junioreiden kilpailusääntöjä seuraavin poikkeuksin:

Joukkueet ja peliasut

Kotijoukkueeksi merkitty joukkue käyttää tummaa pelipaitaa, pelinumeroiden tulee kuitenkin pysyä samana koko turnauksen ajan tilastoinnin vuoksi. 

Joukkueen yhteyshenkilö ilmoittautuu turnaustoimistossa saapuessaan ja lähtiessään turnauksesta. Ilmoittautumisen yhteydessä saa tarkemmat tiedot päivän ohjelmasta ja mahdollisista muutoksista.

Molempien sarjojen kolme parasta joukkuetta palkitaan turnauspokaalilla sekä mitaleilla.

Peliaika

Peliaika turnauksen peleissä on 2*15 min tehokasta aikaa, kokonaispeliaika max 45 minuuttia.

Erätauko 1 min. Jäähyt 1 min.

Päätyjä vaihdetaan erätauolla.

Jos peli päättyy alkusarjassa tasan, pelataan 3 minuutin jatkoaika 3 vastaan 3.

Sijoitusottelut:

Sijoitusotteluissa peliajan päättyessä tasan, pelataan ensin 3 minuutin jatkoaika 3 vs 3. Jos peli on vielä tämän jälkeen tasan, ratkaistaan voittaja voittolaukauskilpailulla.

Joukkueiden tulee huolehtia siitä, että he ovat hyvissä ajoin valmiina ennen oman ottelun alkua (min. 5 min ennen paikalla). Ottelu aloitetaan välittömästi edellisen ottelun päättymisen tai jään kunnostamisen ja maalien paikalleen asettamisen jälkeen. Mikäli joukkue ei ole turnausaikataulun mukaisesti ottelun alkaessa valmis aloittamaan, tuomitaan joukkue hävinneeksi 5 – 0.

Aikalisä

Joukkueella on ottelussa mahdollisuus yhteen aikalisään, aikalisän pituus on 30 sekuntia.

Rangaistukset

Rangaistuksissa noudatetaan SJL:n kilpailusääntöjä.

Pelaajan saama ottelurangaistus johtaa automaattisesti hänen sulkemiseen turnauksesta.

Tuomarit

Peleissä tuomitsevat Keski-Suomen Jääkiekkotuomarit ry:n tuomarit

Turnaustapa

Kaikki joukkueet pelaavat turnauksessa 5 ottelua. Sarjoissa on kaksi viiden joukkueen alkulohkoa. Alkusarjassa kaikki joukkeet pelaavat toisiaan vastaan. Alkusarjan sijoitusten perusteella pelataan sijoitusottelut lohkoissa samoille sijoille sijoittuneiden joukkueiden kesken.

Alkusarjassa voitetusta ottelusta saa kaksi (2) pistettä, varsinaisella peliajalla tasan päättyneestä pelistä jatkoakalla hävinnyt joukkue saa yhden (1) pisteen ja häviöstä 0 pistettä.

Alkusarjassa joukkueiden sijoitus määritetään seuraavasti:

1) Pisteet

2) Keskinäisten otteluiden pisteet

3) Keskinäisten otteluiden maaliero

4) Keskinäisissä otteluissa tehdyt maalit

5) Kaikkien lohkon otteluiden maaliero

6) Kaikkien lohkon otteluiden tehdyt maalit

7) Rangaistukset

8) Arpa

Esimerkki jos useampi joukkue tasatilanteessa:

  • Neljä joukkuetta on tasapisteissä. Paras saadaan selville esim. sääntö numero 4 mukaan. 
  • Jäljelle jää kolme joukkuetta, joiden järjestystä tulee saada selville. Säännöstöä lähdetään käymään näiden kolmen osalta alusta, jolloin esim. sääntö numero kaksi ratkaisee parhaimman kolmikosta. 
  • Jäljelle jää kaksi joukkuetta, joiden järjestys tulee saada selville. Säännöstöä lähdetään käymään näiden kahden osalta alusta, mutta mikään sääntö ei saa ratkaistua paremmuutta suhteessa toisiinsa. Ainoaksi mahdollisuudeksi jää arpa, jota käytetään siis ainoastaan silloin, kun mikään sääntö ei ratkaise paremmuutta automaattisesti. Arvonta suoritetaan Lohkotilanteet-välilehdellä.

 Mikäli sijoitusottelut päättyvät tasan ratkaistaan voittaja voittomaalikilpailulla seuraavasti:

  • Voittomaalikilpailu aloitetaan kolmella eri pelaajalla/joukkue, jotka joukkueen valmentaja ilmoittaa ottelun erotuomarille välittömästi peliajan päätyttyä.
  • Mikäli kolmen ensimmäisen laukojaparin jälkeen tilanne on edelleen tasan, nimetään joukkueista yksi uusi pelaajapari suorittamaan laukausta. Pelaaja ei saa suorittaa toista rangaistuslaukausta ennen kuin jokainen joukkueen kenttäpelaaja on suorittanut yhden rangaistuslaukauksen.
  • Voittomaalikilpailun aloittaa ohjelmaan merkitty vierasjoukkue ottelun tuomarin nimeämään pelipäätyyn.
  • Ainoastaan ratkaiseva maali kirjataan ottelun lopputulokseen. Ratkaiseva maali kirjataan pelaajalle, joka suoritti laukauksen.

Turnauksen Jury ja vastalauseet

Vastalauseet käsittelee turnauksen Jury, jonka päätös on lopullinen. Vastalauseet on esitettävä kirjallisena 10 minuutin kuluttua ottelun päättymisestä. Vastalausemaksu on 200 euroa, joka palautetaan, mikäli vastalause hyväksytään. Juryn muodostavat turnauksen turnauspäällikkö, sekä kaksi nimettyä Juryn jäsentä. Tarvittaessa Jury kuulee myös ottelun tuomaria. Hyväksyäkseen vastalauseen Juryn täytyy olla yksimielinen päätöksessään. Jury ei ole velvollinen selittämään päätöksiään.

Pelaajat

Jokainen joukkue on velvollinen ilmoittamaan joukkueen kokoonpanot turnausjärjestäjälle etukäteen Gameresultsonline-sivustolla. Mahdolliset muutokset kokoonpanoihin on tehtävä turnaustoimistossa viimeistään 30 minuuttia ennen ensimmäisen ottelun alkua. Kokoonpanoihin ei voi tehdä muutoksia turnauksen aikana. Kukin joukkue saa ilmoittaa turnaukseen rajoittamattoman määrän pelaajia, jotka ikänsä puolesta mahtuvat joukkueeseen.

Joukkueet ovat velvollisia peluuttamaan turnauksessa kaikkia kokoonpanoon nimettyjä pelaajia tasapuolisesti

Maalivahtia voi kierrättää sarjatasoilla loukkaantumistapauksissa.

Muutokset otteluohjelmaan

Turnauksen järjestäjällä on oikeus muuttaa aikatauluja ja otteluohjelmaa sekä tulkita näitä sääntöjä, jos erityiset syyt niin vaativat. Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan viipymättä osallistuville joukkueille.

Vastuut

Turnauksen järjestäjät eivät ole vakuuttaneet pelaajia eivätkä vastaa osallistuvien joukkueiden mahdollisista tapaturmista tai muista vahingoista. Osallistuvien joukkueiden joukkueenjohtajat vastaavat siitä, että kaikilla ottelukokoonpanoon kuuluvilla pelaajilla ja toimihenkilöillä on voimassa oleva SJL:n pelipassi sekä vakuutus.

Ensiapu

Jäähallille on järjestetty ensiapua antavaa henkilökuntaa.

Tulospalvelu ja joukkueiden tiedottaminen tapahtumasta

Turnauksen tulospalvelu hoidetaan sähköisesti www.gameresultsonline.com turnauspalvelussa, josta löytyvät otteluohjelmat, joukkueet sekä sähköinen tulospalvelu.

Otteluista tilastoidaan pelitulosten lisäksi maalit, syötöt sekä maalivahtien torjunnat.

Tulospalvelujärjestelmästä löytyvät reaaliaikaisesti tapahtuman käytännön järjestelyt, kuten pukukopit ja ruokailuajat.

Joukkueen johtajia pyydetään ilmoittamaan ennen turnausta puhelinnumero liitettäväksi WhatsApp-ryhmään jossa myös tiedotetaan turnauksen käytännön asioita

GameResultsOnline.com
© 2024 GameResultsOnline.com