Powered by GameResultsOnline.com tournament management

JuniorPelicans -10 Kevät-turnaus 2020 PERUTTU

17.4. - 19.4.2020 Vierumäki | Suomi

Turnaussäännöt

 

  • Turnauksen ottelut pelataan SJL:n kilpailusääntöjä ja E- junioreiden sääntöjä (kohta 6.18. Erityissäännöt E-juniorien sarjoissa) noudattaen seuraavin tarkennuksin: Jokaisella ottelutapahtumaan osallistuvalla pelaajalla on oltava vakuutus. Vaihtoaitoissa otteluiden aikana olevilla toimihenkilöillä on oltava voimassa oleva toimitsijapelipassi. Turnauksen järjestäjä ei ole vakuuttanut turnauksen pelaajia eikä toimihenkilöitä. Joukkueissa saa pelata vuonna 2010 sekä sen jälkeen syntyneet pelaajat. Tytöt saavat olla kaksi vuotta vanhempia. Yli-ikäisistä pelaajista noudatetaan Suomen Jääkiekkoliiton ohjeistusta ja niistä on sovittava erikseen turnausjärjestäjän kanssa. 
  • Otteluaika on 2 x 15 min. tehokasta aikaa, kokonaisjääaika 45 min., erätauko 1 min. Kokonaisjääajan puitteissa ottelun toinen erä pelataan tarvittaessa lyhyempänä.  Peli päättyy aina viimeistään turnausaikataulun mukaisesti riippumatta siitä, onko kokonaispeliaika täysi. Kokonaisajan viimeisen peliminuutin alkaminen kuulutetaan. Aikalisän käyttö ei ole sallittua.
  • Ottelut pelataan isolla kentällä, pelaajamäärä on 5 vs. 5, mustalla kiekolla ja normaalein maaleilla.
  • Turnaukseen osallistuu 12 joukkuetta. Otteluohjelmassa on ensin kolme alkulohkoa, joissa kussakin 4 joukkuetta pelaavat keskinäisen ottelun (= 3 ott./joukkue). Alkulohkojen perusteella muodostetaan kolme jatkolohkoa seuraavasti
  • lohkojen ykköset (3) ja paras kakkonen (1)
  • lohkojen kakkoset (2) ja kaksi parasta kolmosta (2)
  • lohkojen heikoin kolmonen (1) ja neloset (3)
  • Jatkosarjoissa on myös kolme lohkoa, joissa kussakin 4 joukkuetta pelaavat keskinäisen ottelun (= 3 ott./joukkue). Yhteensä turnauksessa tulee 6 ott./joukkue.

  • Mikäli turnaukseen osallistuu samasta seurasta useampia joukkueita, tulee joukkueiden olla keskenään mahdollisimman tasavahvoja. Kaikkia joukkueen pelaajia tulee peluuttaa tasaisesti ottelun aikana.

  • Joukkueiden tulee olla valmiita siirtymään kentälle 5 minuuttia ennen pelin alkua. Otteluohjelmassa ensin mainittu joukkue (=kotijoukkue)  pelaa pukukoppien puoleisessa kentän päädyssä. Joukkueet valitsevat vaihtoaitiot tämän mukaisesti.Jos joukkue ei saavu kentälle aikataulun mukaisesti, se tuomitaan häviämään kyseinen ottelu 5 – 0. Myöhästymisen aikaraja on 5 minuuttia otteluohjelmaan merkityn alkamisajan jälkeen.
  • Otteluohjelmaan merkitty kotijoukkue pelaa tummissa pelipaidoissa ja vierasjoukkueeksi merkitty joukkue vaaleissa pelipaidoissa. Mikäli joukkueella ei ole käytössään kuin yksi paitasarja, sopii joukkue hyvissä ajoin ennen otteluita vastustajan kanssa käytettävistä paitaväreistä.

  • Pelaajamäärää ei ole rajoitettu, mutta se on vahvistettava viimeistään kaksi viikko ennen turnauksen alkua gameresultsonline.com –palvelussa. Muutokset kokoonpanoihin on ilmoitettava turnaustoimistoon viimeistään 60 minuuttia ennen ottelun alkua.
  • Turnaukseen voivat osallistua ilmoittautuneisiin joukkueisiin rekisteröidyt pelaajat. Kenttäpelaaja voi pelata vain yhdessä turnaukseen osallistuvassa joukkueessa, sääntö ei koske maalivahteja.
  • Tulospalvelu ja tilastointi hoidetaan www.gameresultsonline.com –sivustolla sähköisesti.(JuniorPelicans -10 Kevät-turnaus 2020)
  • Ottelut tuomitaan yhdellä tuomarilla. Virallisina tuomareina toimivat Lahden Jääkiekkoerotuomarit ry:n tuomarit.
  • Toimihenkilön saama peli- tai ottelurangaistus käytöksestä johtaa henkilön sulkemiseen turnauksesta. Pelaajan saama pelirangaistus johtaa aina yhden ottelun pelikieltoon turnauksessa ja ottelurangaistus pelaajan sulkemiseen turnauksesta kokonaan. Peli- ja ottelurangaistukset raportoidaan tarvittaessa Jääkiekkoliittoon.
  • Turnauksen "jyry" ratkaisee erimielisyydet yhdessä ja hyvässä hengessä:

         - Turnauspäällikkö
         - Ottelun tuomari
         - Asianosaisten joukkueiden joukkueenjohtajat

Ratkaisemattoman kiistan ratkaisee viime kädessä turnauspäällikkö. Pelitapahtumista päättää aina tuomari.

  • Pisteet voitosta 2, tasapelistä 1 ja tappiosta 0.
  • Jos kaksi joukkuetta päätyy lohkossa tasapisteisiin, ratkaistaan näiden keskinäinen sijoitus seuraavassa järjestyksessä:

          1) Keskinäisen ottelun pisteet
          2) Lohkon otteluiden maaliero
          3) Lohkon otteluiden tehdyt maalit
          4) Arpa

 

Järjestävä seura pidättää oikeuden sääntömuutoksiin.

GameResultsOnline.com
servicedesk@gameresultsonline.com
+358 44 7599 554
© 2024 GameResultsOnline.com