Powered by GameResultsOnline.com tournament management

Jukurit U10 syysturnaus 2020

29.8.2020 Mikkeli | Suomi

Turnaussäännöt

Turnaussäännöt

Turnauksessa noudatetaan SJL:n Leijonaliigasääntöjä yhdessä näiden turnaussääntöjen kanssa ja kurinpidollisissa asioissa noudatetaan SJL:n menettelytapoja ja sääntöjä.

Jokaisella ottelutapahtumaan osallistuvalla pelaajalla on oltava vakuutus.
Vaihtoaitoissa otteluiden aikana olevilla toimihenkilöillä on oltava voimassa oleva toimitsijapelipassi.

Turnauksen järjestäjä ei ole vakuuttanut turnauksen pelaajia eikä toimihenkilöitä.
Joukkueissa saa pelata vuonna 2011 sekä sen jälkeen syntyneet pelaajat. Tyttöjen pelaamisessa turnauksessa sekä Yli-ikäisistä pelaajissa noudatetaan SJL:n voimassa olevia kilpailusääntöjä. 

Pelijärjestelmä:

Vierasjoukkue vaihtaa paidan / Laittaa liivit, jos kotijoukkueella on sama väri. Asia voidaan myös sopia paikan päällä hyvissä ajoin.

Ottelut pelataan neljällä kenttäpelaajalla + maalivahti. Kaikkia joukkueessa mukana olevia pelaajia on peluutettava tasapuolisesti. Vastuu pelaajien tasapuolisesta peluuttamisesta jää joukkueiden ohjaajille.

Mikäli turnaukseen osallistuu samasta seurasta useampia joukkueita, tulee joukkueiden olla keskenään
mahdollisimman tasavahvoja.

Pelialue
Kaikki turnauksen pelit pelataan puolikkaalla kentällä. Kenttä jaetaan puoliksi välilaidalla, joka sijoitetaan
punaviivalle. Kaukalossa pelataan kahta ottelua samanaikaisesti. Vaihtoaitioina käytetään kentän
varsinaisia vaihtoaitioita.

Peliaika, pelaajien vaihtaminen ja vaihtojen pituus
Yksi peli on 34 minuuttia suoraa aikaa. Turnauksen johdolla on perustelluista syistä oikeus muuttaa
peliaikaa. Peli päättyy aina viimeistään aikataulun mukaisesti riippumatta siitä, onko kokonaispeliaika
täysi. Viimeisen vaihdon alkaminen kuulutetaan. Vaihdot ilmoitetaan summerilla 2 min välein, jolloin peli katkaistaan automaattisesti, välittämättä kentällä olevasta pelitilanteesta. Pelikelloa ei pysäytetä vaihtojen ajaksi. Summerin soidessa kentällä olevat pelaajat siirtyvät ripeästi oman vaihtoaitioon ja uudet pelaajat voivat tulla kentälle, kun kaikki pelaajat ovat koskeneet oman vaihtoaition laitaa. Pelinohjaaja heittää kiekon peliin neutraalille alueelle, josta peli alkaa suoraan.

Peliväline ja maalit
Turnauksessa käytetään mustaa kiekkoa. Käytössä on isot maalit.

Pelin käynnistäminen
Maalivahdin sulkiessa kiekon, tuomari viheltää pilliin ja hyökkäävä joukkue siirtyy omalle kenttäpuoliskolle. Ottelu jatkuu maalin takaa. Kiekon mennessä keskilaidan yli heittää tuomari kiekon peliin jompaankumpaan keskilaidan nurkkaan, josta peli jatkuu. Otteluiden alussa sekä maalien jälkeen peli jatkuu keskialoituksella.

Kuulutukset ja tilastointi
Maalin tehnyt joukkue kuulutetaan ja samalla kuulutetaan pelitilanne. Maalintekijöitä ei kuuluteta eikä
tilastoida.

Pelinohjaus
Pelinohjaajat ovat Jukurien C- tai B-junioreita tai järjestävän seuran asettelemat pelinohjaajat.

Rikkeet ja rangaistukset:

Kun pelaaja tekee rikkeen, vihelletään peli poikki ja kerrotaan rikkoneelle pelaajalle katkon syy ja poistetaan hänet ko. vaihdosta. Tilalle tulee seuraava vuorossa oleva pelaaja. Rikkonut pelaaja voi osallistua seuraavaan vaihtoonsa normaalisti. Jos joku pelaaja tekee pelinaikana toistuvasti rikkeitä hyödyntäen rangaistuksen puuttumista, tulee pelinohjaajan poistaa pelaaja ottelun loppuajaksi.

Vastalauseet:

Turnauksen mahdolliset vastalauseet käsittelee turnauksen jury (turnauksenjohtaja + osallistuvien peliryhmien joukkueenjohtajat eli 8 edustajaa). Vastalause on laadittava kirjallisesti ja esitettävä 10min. kuluessa ottelun päättymisestä. Vastalausemaksu on 50 euroa, joka palautetaan, mikäli vastalause hyväksytään. Mikäli jury ei pysty ratkaisemaan vastalausetta toimitetaan vastalause + juryn lausunto SJL Kymi-Saimaan aluepäällikölle.

 

Turnaustapa:

 

Jokaiselle joukkueelle tulee kolme alkulohkon peliä ja 2 sijoitusottelua. Alkusarjassa joukkueiden paremmuuden määrää kerättyjen pisteiden määrä. Alkulohkopelien voitosta saa 2 pistettä, tasapelistä yhden pisteen ja häviöstä 0 pistettä. Mikäli joukkueiden pisteet ovat alkusarjassa tasan otteluiden jälkeen, ratkaisee tasapisteissä olevien joukkueiden paremmuuden:

 

  1. Pisteet
  2. Lohkon otteluiden maaliero
  3. Lohkon otteluiden tehdyt maalit
  4. Keskinäisten otteluiden pisteet
  5. Keskinäisten otteluiden maaliero
  6. Keskinäisten otteluiden tehdyt maalit
  7. Arpa

 

Sijoitusottelun päättyessä tasan suoritetaan paremmuuden selvittämiseksi voittolaukauskilpailu ensin kolmella pelaajalla/joukkue SJL:n sääntöjen mukaisesti. Tämänkin päättyessä tasan, jatketaan pelaaja kerrallaan, kunnes maaliero syntyy. Laukaisija on aina eri pelaaja.

 

 

GameResultsOnline.com
© 2024 GameResultsOnline.com