Powered by GameResultsOnline.com tournament management

U8 Avain Säästöpankki Cup 2024

13.4.2024 Kalajoki | Suomi

Säännöt

Säännöt

AVAIN SÄÄSTÖPANKKI CUP U8-IKÄLUOKAN TURNAUKSEN SÄÄNNÖT 

 

U8-ikäluokan Turnaus pelataan SJL JUNIORISÄÄNNÖIN JA –OHJEISTUKSIN sekä SJL KILPAILUSÄÄNTÖJÄ noudattaen alla mainituin poikkeuksin. Jokaisella ottelutapahtumaan osallistuvalla pelaajalla oltava vakuutus. Vaihtoaitoissa otteluiden aikana olevilla toimihenkilöillä on oltava voimassa oleva toimitsijapelipassi. Turnausjärjestäjä ei ole vakuuttanut turnauksen pelaajia eikä toimihenkilöitä. 

Joukkueissa saa pelata vuonna 2016 sekä sen jälkeen syntyneet pelaajat. Tytöt saavat olla kaksi vuotta vanhempia. Ns. yli-ikäisistä pelaajista on sovittava erikseen turnausjärjestäjän kanssa.  

 

Pelaajien lukumäärä 

Pelit pelataan 4+1 vs. 4+1 kokoonpanolla.

Mikäli turnaukseen osallistuu samasta seurasta useampia joukkueita, tulee joukkueiden olla keskenään mahdollisimman tasavahvoja. Kaikkia joukkueen pelaajia tulee peluuttaa tasaisesti ottelun aikana. 

 

Pelialue 

Kaikki turnauksen pelit pelataan puolikkaalla kentällä. Kenttä jaetaan puoliksi helposti purettavalla ja siirrettävällä välilaidalla, joka sijoitetaan punaviivalle. Kaukalossa pelataan kahta ottelua samanaikaisesti. Vaihtoaitioina käytetään kentän varsinaisia vaihtoaitioita. 

 

Peliaika 

Yksi peli on 2x22 minuuttia suoraa aikaa. Erien välissä minuutin tauko. Turnauksen johdolla on perustelluista syistä oikeus muuttaa peliaikaa. Mikäli joukkue ei ole jäällä valmiina aloittamaan peliä otteluohjelman mukaisesti, aloitetaan peli viivästyneen joukkueen 5-0 tappioasemasta ja peliaika on viereisen kentän jäljellä oleva peliaika. 

 

Pelaajien vaihtaminen ja vaihtojen pituus 

Vaihdot ilmoitetaan summerilla 2 min välein, jolloin peli katkaistaan automaattisesti, välittämättä kentällä olevasta pelitilanteesta. Ottelun pelinohjaaja ratkaisee vaihtoajan aiheuttamat kiistatilanteet itsenäisesti. Pelikelloa ei pysäytetä vaihtojen ajaksi. Vaihdot suoritetaan viivyttelemättä ja pelinohjaaja voi käynnistää pelin vaihdon ollessa kesken, jos katsoo joukkueen tahallisesti viivyttelevän. 

 

Peliväline ja maalit 

Turnauksessa käytetään mustaa kiekkoa ja isoja maaleja. 

 

Pelin käynnistäminen 

Maalivahdin sulkiessa kiekon, tuomari viheltää pilliin ja hyökkäävä joukkue siirtyy omalle kenttäpuoliskolle. Maalivahti laittaa kiekon peliin ja ottelu jatkuu. Kiekon mennessä keskilaidan yli aloitus pelialueen keskeltä. Otteluiden alussa sekä maalien ja tuomarin viheltämän pelikatkon jälkeen peli jatkuu aloituksella pelialueen keskeltä. 

 

Viiden maalin ero 

Toisen joukkueen ollessa vähintään viiden maalin johdossa voi tappiolla oleva joukkue ottaa jäälle viidennen kenttäpelaajan. Maalieron kaventuessa neljään peliä jatketaan tasakentällisin.

 

Maalintekijät ja tilastointi 

Otteluissa kuulutetaan maalintekijät ja maalintekijät myös merkitään pöytäkirjaan. 

Ottelut tilastoidaan reaaliaikaisesti Gameresultsonline.com-palveluun. Paperisia pöytäkirjoja ei otteluissa täytetä ollenkaan. Tämän vuoksi peliryhmien vahvistetun kokoonpanon tulee vastata jäällä olevaa kokoonpanoa. Maalintekijä voidaan merkitä ainoastaan, jos kentällä oleva pelinumero ja pelaaja löytyvät listoilta. Muutokset kokoonpanoihin on ilmoitettava turnaustoimistoon viimeistään joukkueen saapuessa turnauspäivänä. 

 

Pelinohjaus, tuomitseminen, jury 

JHT järjestää pelinohjauksen ja online-pöytäkirjan. 

 

Rangaistukset 

Rikkeen sattuessa pelinohjaaja katkaisee pelin ja kertoo rikkeestä virheen tehneelle pelaajalle. Toistuvasta tai selvästi tahallisesta virheestä pelaaja poistetaan kentältä loppuvaihdon ajaksi.  

 

Alkulohkon pisteet, ja sijoituspelit

Alkulohkossa voitosta joukkue saa 2 pistettä, tasapelistä 1 pisteen ja häviöstä 0 pistettä. Alkulohkon jälkeen pisteet lasketaan yhteen ja alkulohkon sijoitusten perusteella pelataan sijoituspelit.

Mikäli joukkueiden pistemäärät alkulohkojen jälkeen on tasan, ratkaisee joukkueiden sijoituksen:

 

  1. Keskinäisten otteluiden pisteet
  2. Keskinäisten otteluiden maaliero
  3. Lohkon otteluiden tehdyt maalit
  4. Lohkon otteluiden maaliero
  5. Arpa

Sijoituspelin päätyttyä tasan ratkaistaan voitto jatkoajalla. Ensin maalin tehnyt joukkue voittaa.

 

Epäselvyydet otteluissa 

Epäselvissä tapauksissa joukkueella on oikeus tehdä kysely ottelun jurylle. Kysely on tehtävä 15 minuutin kuluessa ottelun päättymisestä. Kysely tehdään kirjallisesti, se osoitetaan turnauspäällikölle. 

Kyselystä peritään 50€ käsittelymaksu. Mikäli kysely johtaa toimenpiteisiin, käsittelymaksu palautetaan. 

Turnauksen otteluiden jury: 

- tuomarivastaava tai Turnauspäällikkö 

- ottelun tuomari 

- asianosaisten joukkueiden joukkueenjohtajat 

GameResultsOnline.com
© 2024 GameResultsOnline.com