Powered by GameResultsOnline.com tournament management

JKP-Verkkopalvelut - turnaus

13.4.2019 Hyvinkään Jäähallin Kilpahalli, Hyvinkään Jäähallin Nuorisohalli, Ruokailu: Kahvila Ylärima | Suomi

Turnaussäännöt

Hyvinkään Jää-Ahmat F2-10 ja G-11/12 JKP- turnaussäännöt 13.4.2019

Pelipaikka

Pelipaikkana toimii Hyvinkään jäähalli ja sen kaksi kenttää Kisahalli ja Nuorisohalli, osoitteessa Vaiveronkatu 70, 05880 Hyvinkää, hallin puhelinnumero on 040- 534 9495. Pukukoppien väliset siirtymiset ovat kumimattoja pitkin ja kovia teräsuojia on suositus käyttää. Osa pukukopeista ei sijaitse hallin sisällä.

Turnauksen pelijärjestelmä

Turnauksessa pelataan samanaikaisesti kahden eri ikäryhmän pelejä F2-10 ja G-11/12.

F2-10 sarjassa on 10 joukkuetta. Joukkueet jaetaan kahteen viiden joukkueen alkulohkoon A ja B. Joukkueet pelaavat alkulohkoissaan toisiaan vastaan yksinkertaisen sarjan.

G-11/12 sarjassa on 10 joukkuetta. Joukkueet jaetaan kahteen viiden joukkueen alkulohkoon A ja B. Joukkueet pelaavat alkulohkoissaan toisiaan vastaan yksinkertaisen sarjan.

Otteluissa voitosta saa kaksi pistettä, tasapelistä yhden pisteen ja tappiosta ei saa pisteitä.

Joukkueiden ollessa alkulohkon jälkeen tasapisteissä sijoituksen määrää:

1.    Keskinäisen tai keskinäisten otteluiden pisteet

2.    Keskinäisten otteluiden maaliero

3.    Keskinäisissä otteluissa tehdyt maalit

4.    Alkulohkon kaikkien otteluiden maaliero

5.    Alkulohkossa tehtyjen maalien määrä

6. Arpa (turnauspäällikkö tai turnaussihteeri suorittaa arvonnan kolikolla asianosaisten joukkueenjohtajien läsnä ollessa)

Alkulohkon tulosten perusteella joukkueet pelaavat sijoitusottelut seuraavasti. Alkulohkojen kaksi parasta (A1,A2 ja B1,B2) jatkaa pelaamaan sijoista 1-4. Alkulohkojen kolmanneksi sijoittuneet (A3 ja B3) pelaavat sijoista 5-6 ja alkulohkojen neljänneksi ja viidenneksi (A4,A5 ja B4,B5) pelaavat sijoista 7-10.

Sijoitusottelun päättyessä tasan ottelun voittaja ratkaistaan voittomaalikilpailussa. Voittomaalikilpailu suoritetaan välittömästi pelin päättymisen jälkeen pari kerrallaan, kunnes voittaja on selvillä. Sama pelaaja saa suorittaa vain yhden laukauksen ensimmäisellä kierroksella. Mikäli mitaliottelut päättyvät tasan varsinaisen peliajan jälkeen, suoritetaan voittolaukauskilpailu kolmen parin kesken ja tämän jälkeen pareittain. Voittolaukauskilpailun aloittaa joukkue, jonka nimi on peliohjelmassa mainittu jälkimmäisenä (= vierasjoukkue).

Otteluohjelma ja koko turnaustapahtuma julkaistaan Game Result Online- ohjelmassa.

Pelialue

Turnauksen pelit pelataan puolikkaalla kentällä. Kenttä jaetaan puoliksi välilaidalla, joka sijoitetaan punaviivalle. Kaukalossa pelataan kaksi ottelua samanaikaisesti. Vaihtoaitioina käytetään kentän varsinaisia vaihtoaitioita. Turnauksen aikana vaihtoaitioissa ja kaukaloiden läheisyydessä saa järjestäjän lisäksi liikkua vain peliryhmät sekä näiden välttämättömät toimihenkilöt. Yleisön tulee seurata otteluita katsomosta.

Kotijoukkueeksi merkityn joukkueen oma maali on aina pelikentällä kaukalon keskellä.

Peliaika ja pelaaminen

Peliaika on 24 minuuttia suoraa aikaa kahden minuutin vaihdolla. Pelikelloa ei pysäytetä vaihtojen ajaksi, vaan peli jatkuu heti kun joukkueet ovat vaihdon jälkeen valmiina. Vaihdot ilmoitetaan äänimerkillä kahden minuutin välein ja viimeinen vaihto kuulutetaan. Turnauksen johdolla on oikeus perustelluista syistä muuttaa peliaikaa. Virallinen aika katsotaan hallin kelloista. Mikäli joukkue ei ole jäällä valmiina aloittamaan peliä otteluohjelman mukaisesti, tuomitaan ko. peliryhmä aloittamaan peli kolme (3) maalin tappioasemasta ja peliaika on jäljellä oleva peliaika.

 

Ottelut

Pelit pelataan 4+1 vs. 4+1. Maalivahdin pois ottaminen ei oikeuta lisäpelaajan peluuttamista kentällä. Pelit pelataan mustalla kiekolla ja käytössä on isot maalit. Otteluissa kotijoukkueeksi merkitty joukkue pelaa tummilla pelipaidoilla ja vierasjoukkue vaaleilla. Joukkueet voivat keskenään sopia muista paitaratkaisuista.

Kaikkia joukkueen pelaajia on peluutettava tasapuolisesti. Vastuu tasapuolisesta peluuttamisesta jää joukkueen ohjaajille/valmentajille.

Pelinohjaus/tuomarit

Järjestäjä huolehtii jokaiseen otteluun pelinohjaajan, jotka ovat järjestävän seuran vanhempia taikka toimihenkilöitä.

Aloitukset ja pelin jatkaminen

Pelinohjaaja aloittaa pelin keskialueelta aina maalin, vaihdon tai odottamattoman katkon jälkeen. Vaihtomerkin jälkeen kiekko pudotetaan kentän oletetulle keskialueelle, kun joukkueiden ensimmäiset pelaajat ovat valmiina aloittamaan. Maalivahdin sulkiessa kiekon, peli jatkuu maalin takaa. Pelinohjaaja määrää hyökänneen joukkueen peruuttamaan, jotta puolustanut joukkue voi rauhassa käynnistää pelin. Kiekon mennessä yli laidan pelinohjaaja pudottaa kiekon siihen kohtaan missä peli oli menossa, ei keskialoitusta.

Rikkeet ja kurinpito

Otteluissa ei jaeta jäähyjä. Jos pelaaja tekee rikkeen, niin pelaajaa ohjeistetaan/ huomautetaan asiasta. Rikkeiden toistuessa tai rikkeen ollessa vakava, pelinohjaaja viheltää pelin poikki ja poistaa pelaaja kentältä ko. vaihdon ajaksi. Poistetun pelaajan tilalle laitetaan toinen pelaaja. Mikäli joku pelaaja tekee toistuvasti rikkeitä, tulee pelinohjaajan poistaa pelaaja ottelun loppuajaksi.

Pelaajat

F2-10 joukkueissa saa pelata vuonna 2010 ja sen jälkeen syntyneitä pelaajia. Tytöt saavat olla kaksi vuotta vanhempia. Mikäli joukkueella on perusteltu syy peluuttaa ennen 2010 syntyneitä pelaajia, tästä on sovittava etukäteen turnausjärjestäjän kanssa. Jos samasta seurasta osallistuu kaksi tai useampi peliryhmä, on joukkueiden oltava keskenään saman tasoisia. Pelaajien enimmäismäärää ei ole rajoitettu.

G-11/12 joukkueissa saa pelata vuonna 2011 ja sen jälkeen syntyneitä pelaajia. Tytöt saavat olla kaksi vuotta vanhempia. Mikäli joukkueella on perusteltu syy peluuttaa ennen 2011 syntyneitä pelaajia, tästä on sovittava etukäteen turnausjärjestäjän kanssa. Jos samasta seurasta osallistuu kaksi tai useampi peliryhmä, on joukkueiden oltava keskenään saman tasoisia. Pelaajien enimmäismäärää ei ole rajoitettu.

Pelipassit ja vakuutukset

Osallistuvat peliryhmät vastaavat siitä, että jokaisella peliryhmän pelaajalla ja toimihenkilöllä on voimassa oleva pelipassi ja sitä vastaava vakuutus. Joukkueet eivät saa nimetä kokoonpanoihin vakuutuksetonta pelaajaa

Turnauksen järjestäjät eivät vastaa osallistuvien peliryhmien mahdollisista tapaturmista tai muista vahingoista.

Turnaustoimisto voi tarkistaa pistokokeenomaisesti joukkueiden pelaajien lisenssien voimassaolon.

Muuta

Turnauksessa noudatetaan SJL:n Leijonaliigasääntöjä yhdessä näiden turnaussääntöjen kanssa.

Muistamiset ja palkinnot

Joukkueiden viirit/ kiekot vaihdetaan heti otteluiden päättymisen jälkeen kättelyiden yhteydessä.

Jokainen turnaukseen osallistuva pelaaja palkitaan mitalilla ja lisäksi jokaisesta peliryhmästä palkitaan yksi pelaaja tsempparipalkinnolla. Turnauksen voittajat palkitaan mestari pokaaleilla.

Palkinnot jaetaan välittömästi jokaisen joukkueen viimeisen ottelun jälkeen.

Ylivoimainen este (Force Majeure)

Turnausjohdolla on oikeus muuttaa aikatauluja ja ottelujärjestystä sekä tarvittaessa soveltaa näitä sääntöjä ylivoimaisen esteen sattuessa. Ylivoimainen este voi olla esimerkiksi jään kunto. Turnausjärjestäjän vastuu rajoittuu enintään osallistumismaksuun.

Epäselvyydet otteluissa

Epäselvissä ottelutapauksissa joukkueella on oikeus tehdä kysely turnauksen jurylle/ johtoryhmälle. Kysely on tehtävä 15 minuutin kuluessa ottelun päättymisestä. Kysely tehdään kirjallisesti, se osoitetaan turnauspäällikölle ja jätetään turnaustoimistoon. Kyselyn allekirjoittaa joukkueenjohtaja.

Tarvittaessa jury kutsuu kyseessä olevan pelin vastuuvalmentajat sekä pelinohjaajan kuultavaksi.

Epäselvyydet muissa järjestelyissä

Epäselvissä tapauksissa joukkuetta pyydetään ottamaan yhteyttä turnaustoimistoon, asiasta riippuen jury/ johtoryhmä käsittelee ja päättä.

GameResultsOnline.com
servicedesk@gameresultsonline.com
+358 44 7599 554
© 2024 GameResultsOnline.com