Turnauksessa noudatetaan voimassa olevia SJL:n E2-junioreiden kilpailusääntöjä.
1. JOUKKUEET JA PELAAJAT
Turnaukseen osallistuu yhteensä 15 joukkuetta (A - Taso 5 joukkuetta, AA - Taso 5 joukkuetta, AAA - Taso 5 joukkuetta).
Joukkueet voivat ilmoittaa turnaukseen enintään 15+2 lisenssin omaavia pelaajia, jotka ikänsä puolesta mahtuvat joukkueeseen.
Muutokset pelaajaluetteloon on toimitettava ennen turnauksen alkua turnaustoimistoon. Joukkueen pelaajistoon ei sallita muutoksia kesken turnauksen muutoin kuin sairastumis- tai loukkaantumis-tapauksissa.
2. PELIAIKA
Peliaika turnauksen otteluissa on 2 x 15 minuuttia tehokasta peliaikaa, kokonaispeliaika on kuitenkin runkosarjassa enintään 50 minuuttia. Kokonaispeliaika näkyy hallin kellosta. Kokonaispeliaika alkaa ja päättyy peliohjelmaan merkittynä aikana, ellei turnauksen johto muuta ilmoita. Aikalisät eivät ole sallittuja.
Jos joukkue ei ole turnausaikataulun mukaisesti ottelun alkaessa valmis aloittamaan, tuomitaan se hävinneeksi 5 – 0.
Jää ajetaan joka toisen pelin jälkeen. Jos erityisestä syystä ottelu aikataulu on myöhässä ja turnauksen aikataulu siitä vaarantuu, voidaan jäänajon poisjättämisellä tiivistää aikataulua. Lisäksi hallimestarin päätöksellä jään ajoa voidaan rajoittaa.
3. TURNAUSTAPA
Turnaus pelataan Hyvinkään jäähallissa 3.-4.9.2016, lauantaina A- ja AAA-tasot, sunnuntaina AA-taso. Kaikissa sarjoissa pelataan Kaikki kaikkia vastaan -runkosarja, jossa jokaiselle joukkueelle tulee neljä ottelua.
Runkosarjan jälkeen kaksi parasta joukkuetta molemmista tasosarjoista pelaavat loppuottelun ja ratkaisevat Turnauksen voiton
4. TUOMARIT
Otteluiden tuomareina toimivat HJT:n nimeämät viralliset tuomarit.
5. JÄRJESTYS SARJATAULUKOSSA
Runkosarjassa joukkueiden paremmuuden määrää kerättyjen pisteiden määrä. Runkopelien voitosta saa kaksi pistettä, tasapelistä yhden pisteen ja häviöstä nolla pistettä.
Mikäli joukkueiden pisteet ovat runkosarjassa tasan otteluiden jälkeen, ratkaisee tasapisteissä olevien joukkueiden paremmuuden:
1. Keskinäinen ottelu.
2. Koko runkosarjan maaliero (tehtyjen ja päästettyjen maalien erotus).
3. Jos maaliero on sama, ratkaisee järjestyksen tehtyjen maalien lukumäärä.
4. Jos tilanne on edelleen tasan, on vähemmän rangaistusminuutteja runkosarjassa saanut joukkue
paremmalla sijalla.
5. Jos mikään näistä ei tuo eroa, niin sijoitus ratkaistaan arvalla.
LOPPUOTTELU
Finaalissa jos ottelun ollessa tasan varsinaisen peliajan jälkeen pelataan 5 minuutin jatkoaika äkkikuolemaperiaatteella.
Jos ottelu on jatkoajan jälkeen edelleen tasan, suoritetaan voittolaukauskilpailu ensin kolmella pelaajalla / joukkue SJL:n sääntöjen mukaisesti. Tämänkin päättyessä tasan, jatketaan pelaaja kerrallaan, kunnes maaliero syntyy. Laukaisijana tulee olla aina eri pelaaja.
Aikataulullisista ja erityisistä syistä jatko-aika voidaan finaalissa jättää pois (erityiset syyt) ja siirtyä suoraan rangaistuslaukaus kilpailuun, mutta siitä on ilmoitettava joukkueille jo ennen ottelua tai ottelun päättymistä.
6. KURINPITO JA SJL:N ERITYISSÄÄNNÖT
Kurinpidollisissa asioissa noudatetaan SJL:n menettelytapoja ja sääntöjä.
Turnauksessa noudatetaan lisäksi seuraavia SJL:n erityisiä turnaussääntöjä:
Pelaajan saama ottelurangaistus johtaa AINA automaattisesti hänen sulkemiseen turnauksesta.
Pelaajan tai joukkueen toimihenkilön saama pelirangaistus käytöksestä johtaa turnauksen juryn kurinpitokäsittelyyn.
7. TURNAUKSEN JURY JA VASTALAUSEET
Vastalauseet käsittelee turnauksen jury, jonka päätös on lopullinen. Juryyn kuuluvat turnauksen johtaja, erotuomareiden edustaja (ko. ottelusta) ja kiistanalaisten joukkueiden joukkueenjohtajat.
Vastalauseet on esitettävä kirjallisena 10 minuutin kuluttua ottelun päättymisestä. Vastalausemaksu on 100 euroa, joka palautetaan, jos vastalause hyväksytään.
8. PALKINNOT
Turnauksen voittaja saa voittopokaalin. Jokaisen joukkueen pelaaja palkitaan turnausmitalilla viimeisten pelien jälkeen. Jokaisesta joukkueesta palkitaan yksi pelaaja tsemppari -palkinnolla. Tsempparin valitsee oma joukkue ja ilmoitetaan turnaustoimistoon ennen viimeistä runkosarjan peliä.
9. ENSIAPU
Turnauksen järjestäjä ei ole vakuuttanut pelaajia, eikä vastaa osallistuville pelaajille mahdollisesti sattuvista tapaturmista tai loukkaantumisista.
Turnauksen yhteydessä buffetissa on ensiapupiste. Turnauksen ensiapuvastaavana toimii sh/klö, ensiavun- ja terveystiedon kouluttaja Eerika Tausa / 0407756937. Pukukopeissa ja toimitsija-aitiossa on yhteystiedot ensiapuun sekä vaihtopenkkien päissä jääpussit. Hätätilanteissa soitetaan 112. Paikka Hyvinkään jääliikuntakeskus, Vaiveronkatu 70. Vahtimestarien toimistossa on defibrillaattori.
10. MUUTOKSET
Turnauksen järjestäjällä on oikeus muuttaa otteluohjelmaa, jos erityiset syyt niin vaativat. Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan viipymättä osallistuville joukkueille.
11. PUKUKOPIT
Pukukopit ovat koko turnauksen ajan samat.
Joukkueet huolehtivat siitä, että pukukopit jäävät siistiin kuntoon.
Teroittaminen pukukopissa on ehdottomasti kielletty. Kiellon rikkomisen aiheuttamista seurauksista on vastuussa rikkeen tehnyt joukkue. Teroitukseen on osoitettuna turnauksen ajan oma teroituskoppi joka on jokaisen joukkueen käytössä turnauksen aikana.
12. TURNAUSPÄÄLLIKKÖ
Turnauksen johtajana toimii järjestävän seuran nimeämä turnauspäällikkö:
Pertti Laukkanen p. 040 6610 077
Pelaajamuutoksista ja ottelupöytäkirjoista vastaa Sami Koskelainen p. 050 3854 355
MUUTA
Ottelutulokset
Otteluiden tulokset ovat nähtävillä hallin eteisaulassa ja gameresultsonline.com -tulospalvelussa.
Tuloksia päivitetään otteluiden kuluessa hallin aulassa tulospalvelussa jossa on näkyvillä reaaliajassa päivittyvä sarjataulukko sekä pistepörssit.
Ruokailu
Turnaukseen ilmoittautuneiden joukkueiden ruokailu järjestetään Hyvinkään jäähallilla erillisen aikataulun mukaan. Jääliikuntakeskuksen aulatilassa on turnausjärjestäjän oma buffetti sekä pääoven läheisyydessä on makkaranmyyntipiste.
Ilmoittautuminen
Joukkueiden tulee ilmoittautua turnaustoimistossa saapuessaan paikalle. Ilmoittautumisen yhteydessä voi vielä korjata pelaajaluetteloita tarvittaessa. Myös ruokalipukkeet saa ilmoittautumisen yhteydessä.
Pelipaidat
Pääsääntöisesti kotijoukkue valitsee paidan peliin periaatteella kotijoukkue tummempi peliasu, vierasjoukkue vaaleampi. Joukkueet voivat sopia keskenään myös muista järjestelyistä pelipaidan suhteen.