TURNAUKSEN SÄÄNNÖT
1. TURNAUKSEN JÄRJESTÄJÄ
Jää-Ahmat D2, Hyvinkää
2. TURNAUSMUOTO
Tasot ovat A, AA ja AAA. Tasot A ja AAA joukkueet jakautuvat 5 joukkueen tasoturnauksiin. Näillä tasoilla pelataan yksinkertainen alkusarja. Alkusarjan järjestyksen määrää pisteet, voitosta 2 pistettä, tasapelistä 1. Tasapisteissä alkusarjan paremmuus määrätään kohdan 3.7 mukaan. Sarjan kaksi parasta menevät finaaliin, sarjan kolmas ja neljäs pronssiotteluun. Jokaiselle joukkueelle tulee vähintään neljä peliä.
Tason AA joukkueet jakautuvat 6 joukkueen tasoturnaukseen. Tällä tasolla pelataan yksinkertainen alkusarja. Alkusarjan ja tätä kautta lopullisen järjestyksen määrää pisteet, tasapelistä 1. Tasapisteissä lopullisen järjestyksen paremmuus määrätään kohdan 3.7 mukaan. AA tasolla ei pelata finaaliotteluita vaan alkusarjan paremmuus määrittää sijoituksen.
Kaikkien tasojen kolme parasta joukkuetta palkitaan pokaalilla. Lisäksi jokaisesta turnauksen joukkueesta palkitaan tsempparipelaaja. Mitalit jaetaan kolmelle parhaalle/tasosarja.
3. TURNAUKSEN SÄÄNNÖT
Turnauksessa noudatetaan SJL:n D2- sarjan sääntöjä alla luetelluin poikkeuksin.
3.1. Otteluaika on kaikilla tasoilla ja kaikissa peleissä 2x15 min. Turnauksessa noudatetaan 45min. kokonaispeliaikaa. Kokonaisaika alkaa peliohjelmaan merkittynä aikana, ellei turnauksen johto toisin ilmoita. Erätaukoja ei ole erien välissä. Ottelut sijoittuvat noin klo 8:00-19.00 välille.
3.2. Mitaliotteluissa pelin päättyessä tasan varsinaisen peliajan jälkeen, jatketaan välittömästi kokonaisajaltaan 5min pituisella maalista poikki - jatkoajalla 3vs3. Jos pelaaja istuu rangaistustaan varsinaisen peliajan päättyessä, jatkuu rangaistus jatkoajalle. Jos ottelu päättyy tasan jatkoajan jälkeenkin, suoritetaan voittolaukauskilpailu. Pelaaja, joka istuu rangaistustaan jatkoajan päättyessä, saa osallistua vl-kilpailuun. VL-kilpailu mennään SJL:n kilpailusääntöjen mukaan. Aluksi molemmista joukkueista 3 pelaajaa ja mikäli tilanne on taas tasan, jatketaan pelaajapari kerrallaan kunnes ratkaisu syntyy. Voittolaukauskilpailun aloittaa joukkue, jonka nimi on peliohjelmassa mainittu jälkimmäisenä (= vierasjoukkue).
3.3. Aikalisä ei ole käytössä.
3.4. Alkulämmittelyä jäällä ei sallita, vaan peli alkaa välittömästi aloituskentällisillä. Aloituskokoonpanoa ei tarvitse etukäteen nimetä.
3.5. Pelaajan nimen tai numeron puuttuminen pöytäkirjasta ei oikeuta vastapuolta vastalauseeseen. Pelaaja voi edustaa AAA ja AA tai -AA ja A joukkuetta turnausviikonlopunaikana (Ei AAA ja A). Poikkeuksena maalivahdit, jotka saavat edustaa kaikilla tasoilla oman seuran joukkuetta tumauksessa.
3.6. Joukkueessa saa olla ns. ali- ja yli-ikäisiä pelaajia kilpailusääntöjen sekä alueellisten määräysten mukaisesti.
3.7. Alkusarjoissa tasapisteiden sattuessa ratkaistaan joukkueiden välinen sijoitus ao. taulukon mukaisessa numerojärjestyksessä:
1. Keskinäisten otteluiden tulokset
2. Keskinäisten otteluiden maaliero
3. Keskinäisten otteluiden tehdyt maalit
4. Kaikkien otteluiden maaliero
5. Kaikkien otteluiden tehdyt maalit
6. Saadut rangaistukset (käänteisesti)
7. Arpa
3.8. Turnauksen vastalauseet käsittelee turnauksen jury, jonka päätös on lopullinen. Vastalausemaksu on 200,00 EUR, joka palautetaan, jos vastalause hyväksytään. Ottelutapahtumia koskeva vastalause on tehtävä 20 minuutin kuluessa ottelun päättymisestä. Vastalauseen allekirjoittaa joukkueenjohtaja.
3.9. Pelaajan saamat kaksi käytösrangaistusta (KR 10’) tai pelirangaistus (PRK 20') aiheuttavat automaattisesti yhden ottelun pelikiellon. Pelaajan saama ottelurangaistus (OR 25) johtaa pelikieltoon ja on voimassa tumauksen loppuun asti. Pelaaja on pelikiellossa kunnes päätösvaltainen SJL:n edustaja on käsitellyt tapahtuman.
3.10. Mikäli joukkueiden pelipaidat ovat samanväriset, paitaa vaihtaa se joukkue, jonka nimi on peliohjelmassa mainittu ensin (= kotijoukkue).
3.11. Tumauksen johdolla on oikeus muuttaa aikatauluja ja ottelujärjestystä tilanteiden niin vaatiessa.