Turnauksessa noudatetaan U10 Leijonaliigaohjeita sekä Suomen Jääkiekkoliiton voimassaolevia kilpailusääntöjä alla mainituin poikkeuksin. http://www.finhockey.fi/kilpailutoiminta/kilpailusaannot/
Jokaisella ottelutapahtumaan osallistuvalla pelaajalla tulee olla voimassa oleva pelipassi ja vakuutus. Turnausjärjestäjä ei ole vakuuttanut turnauksen pelaajia eikä toimihenkilöitä. Peliryhmässä saa pelata vuonna 2015 sekä sen jälkeen syntyneet pelaajat. Yli-ikäisistä pelaajista on sovittava erikseen turnausjärjestäjän kanssa.
Ottelut
Molemmissa turnauksissa peliryhmät on jaettu 2 lohkoon. Lohkoissa kaikki peliryhmät pelaavat yhden ottelun toisiaan vastaan, jonka jälkeen pelataan sijoitusottelut.
Kentällä on viisi kenttäpelaajaa ja maalivahti molemmista joukkueista. Lähtökohtaisesti peliryhmiä ei vaihdeta, mutta mikäli maalivahti loukkaantuu, voidaan tästä poiketa.
Turnauksessa käytetään virallista mustaa kiekkoa. Käytössä täysikokoiset maalit.
Otteluissa kotijoukkueeksi merkitty joukkue pelaa tummilla pelipaidoilla ja vierasjoukkue vaaleilla.
Pelialue ja -aika
Pelit pelataan isolla kentällä. Turnauksen aikana vaihtoaitioissa ja kaukaloiden läheisyydessä saa järjestäjän lisäksi liikkua vain peliryhmät sekä näiden välttämättömät toimihenkilöt. Yleisön tulee seurata otteluita katsomosta.
Peliaika on 2 x 15min minuuttia tehokasta peliaikaa, kokonaispeliaika on enintään 45min. Turnauksen johdolla on perustelluista syistä oikeus muuttaa peliaikaa. Mikäli peliryhmä ei ole jäällä valmiina aloittamaan peliä otteluohjelman mukaisesti, aloitetaan peli viivästyneen peliryhmän 5-0 tappioasemasta. Peliryhmän tulee olla 5 minuuttia ennen aikataulutettua aikaa järjestäytyneenä pukukoppikäytävälle vaihtoaitioiden taakse.
Aikalisän ottaminen ei ole sallittua. Pelin tahallinen viivyttäminen on kielletty.
Maalintekijät ja tilastointi
Ottelut tilastoidaan reaaliaikaisesti Gameresultsonline.com-palveluun. Paperisia pöytäkirjoja ei otteluissa täytetä ollenkaan. Tämän vuoksi peliryhmien vahvistetun kokoonpanon tulee vastata jäällä olevaa kokoonpanoa. Maalintekijä voidaan merkitä ainoastaan, jos kentällä oleva pelinumero ja pelaaja löytyvät listoilta. Muutokset kokoonpanoihin on ilmoitettava turnaustoimistoon viimeistään joukkueen saapuessa paikalle turnauspäivänä.
Palkitseminen
Kaikki pelaajat palkitaan mitalein ja turnauksen 3 parasta joukkuetta pokaalilla. Jokaisesta peliryhmästä valmentajan valitsema pelaaja saa tsempparipalkinnon.
Tsemppariviiri tai -kiekko vaihdetaan peliryhmien kesken pelin jälkeen.
Pisteet ja sijoitus turnauksessa
Pisteet voitosta 2, pisteet tasapelistä 1, pisteet tappiosta 0. Alkulohkon pelit voivat päättyä tasan.
Sijoitusotteluiden päättyessä tasan varsinaisen peliajan jälkeen, jatketaan välittömästi voittomaalikilpailulla. Voittomaalikilpailussa käytetään Suomen Jääkiekkoliiton kilpailusääntöjä seuraavin poikkeuksin. Voittomaalikisan aloittaa otteluohjelmaan merkitty vierasjoukkue. Ensin nimetään kummastakin joukkueesta kolme laukaisijaa voittomaalikisaan. Jos tulos kolmen pelaajaparin jälkeen on tasan, jatketaan "kerrasta poikki" periaatteella pari kerrallaan. Ottelu ratkeaa, kun toisen joukkueen pelaaja onnistuu maalinteossa ja parinsa ei.
Jos kaksi tai useampia joukkuetta päätyy lohkossa tasapisteisiin, ratkaistaan näiden keskinäinen sijoitus seuraavassa järjestyksessä:
1. Pisteet
2. Keskinäisten otteluiden pisteet
3. Keskinäisten otteluiden maaliero
4. Keskinäisten otteluiden tehdyt maalit
5. Lohkon otteluiden maaliero
6. Lohkon otteluiden tehdyt maalit
7. Arpa
Mahdolliset muutokset
Tilanteen vaatiessa turnauksen järjestäjällä on oikeus muuttaa otteluohjelmaa ja aikatauluja. Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan viipymättä osallistuville joukkueille.