Powered by GameResultsOnline.com tournament management

KILPITURNAUS (HIFK U9 KEVÄTTURNAUS)

22.4.2023 Pirkkola | Suomi

Turnaussäännöt

Yleistä

  • Turnauksessa noudatetaan Suomen Jääkiekkoliiton Leijonaliiga-sääntöjä yhdessä näiden turnaussääntöjen kanssa.
  • Jokaisella ottelutapahtumaan osallistuvalla pelaajalla on oltava lisenssi ja vakuutus. Turnausjärjestäjä ei ole vakuuttanut turnauksen pelaajia eikä toimihenkilöitä.

Pelaajat

  • Joukkueissa saa pelata vuonna 2014 sekä sen jälkeen syntyneet pelaajat. Ennen vuotta 2014 syntyneistä pelaajista on sovittava erikseen turnausjärjestäjän kanssa.
  • Pelit pelataan 4+1 vs. 4+1 kokoonpanolla.
  • Mikäli turnaukseen osallistuu samasta seurasta useampia peliryhmiä, tulee peliryhmien olla keskenään mahdollisimman tasavahvoja. Kaikkia joukkueen pelaajia tulee peluuttaa tasaisesti ottelun aikana.
  • Lähtökohtaisesti yksi pelaaja pelaa yhdessä peliryhmässä. Tästä voidaan poiketa ainoastaan sairaustapausten kohdalla.
  • Jos peliryhmän koko on enemmän kuin 10 pelaajaa, tulee tämä erikseen ilmoittaa järjestäjälle osallistumismitalien oikean määrän varmistamiseksi.


Pelialue

  • Turnauksen pelit pelataan puolikkaalla kentällä.
  • Kenttä jaetaan puoliksi välilaidalla, joka sijoitetaan punaviivalle.
  • Kaukalossa pelataan kahta ottelua samanaikaisesti.
  • Vaihtoaitioina käytetään kentän varsinaisia vaihtoaitioita.

Pelitapa

  • Alkusarjoissa kaikki joukkueet pelaavat yhden ottelun toisiaan vastaan. Jokaiselle joukkueelle tulee alkusarjassa neljä ottelua. Lisäksi joukkueille tulee vähintään yksi sijoitusottelu.
  • Turnauksessa pelataan finaalipelit, joissa pelaavat lohkojen parhaiten sijoittuneet, jolloin neljä peliryhmää pelaa yhteensä kaksi sjioituspeliä

 

Peliaika

  • Yksi peli on 20 minuuttia juoksevaa aikaa.
  • Turnauksen johdolla on perustelluista syistä oikeus muuttaa peliaikaa.
  • Mikäli joukkue ei ole jäällä valmiina aloittamaan peliä otteluohjelman mukaisesti, aloitetaan peli viivästyneen joukkueen 2-0 tappioasemasta ja peliaika on viereisen kentän jäljellä oleva peliaika.

 

Pelaajien vaihtaminen ja vaihtojen pituus

  • Vaihdot ilmoitetaan summerilla 2 min välein, jolloin peli katkaistaan automaattisesti.
  • Pelikelloa ei pysäytetä vaihtojen ajaksi.
  • Vaihdot suoritetaan viivyttelemättä.
     

Peliväline ja maalit

  • Turnauksessa käytetään virallista mustaa kiekkoa.
  • Käytössä täysikokoiset maalit.

 

Pelin käynnistäminen

  • Peli käynnistetään pelialueen oletetusta keskipisteestä pelin alkaessa ja maalin jälkeen.
  • Vaihdon jälkeen peli aloitetaan keskipisteestä.
  • Maalivahdin sulkiessa kiekon, tuomari viheltää pilliin ja hyökkäävä joukkue siirtyy omalle kenttäpuoliskolle. Maalivahti laittaa kiekon peliin ja ottelu jatkuu.
  • Kiekon mennessä keskilaidan yli, aloitus tehdään pelialueen keskeltä.

 

Viiden maalin ero

  • Toisen joukkueen ollessa vähintään viiden maalin johdossa, voi tappiolla oleva joukkue ottaa jäälle viidennen kenttäpelaajan.
  • Maalieron kaventuessa neljään peliä jatketaan tasakentällisin.

 

Maalintekijät ja tilastointi

  • Ottelut tilastoidaan reaaliaikaisesti Gameresultsonline.com-palveluun.
  • Paperisia pöytäkirjoja ei otteluista täytetä.
  • Peliryhmien vahvistetun kokoonpanon tulee vastata jäällä olevaa kokoonpanoa, jotta pöytäkirjan täyttäminen sähköisesti onnistuu.
  • Maalintekijä voidaan merkitä ainoastaan, jos kentällä oleva pelinumero ja pelaaja löytyvät listoilta.
  • Muutokset kokoonpanoihin on ilmoitettava turnaustoimistoon viimeistään joukkueen saapuessa turnauspäivänä.

 

Rangaistukset

  • Rikkeen sattuessa pelinohjaaja katkaisee pelin ja kertoo rikkeestä virheen tehneelle pelaajalle.
  • Toistuvasta tai selvästi tahallisesta rikkeestä pelaaja poistetaan kentältä loppuvaihdon ajaksi.
  • Loppuvaihdon ajaksi rangaistu joukkue vaihtaa kentälle toisen pelaajan.

 

Pelinohjaus

  • Järjestävä joukkue järjestää pelinohjauksen.

 

Palkitseminen

  • Kaikki pelaajat palkitaan osallistujamitalein sekä kolme parasta joukkuetta pokaalilla.
  • Turnauksen kaikki joukkueet palkitaan jäällä tai pukukoppikäytävällä turnausjärjestäjän toimesta viimeisen pelin päätteeksi.
  • Jokaisesta joukkueesta palkitaan valmentajien valitsema turnaustsemppari, joka on vahvistettava turnaustoimistoon viimeisen pelin alkaessa.
  • Viimeisen pelin jälkeen pelaajien ja toimihenkilöiden tulee ryhmittyä reippaasti palkintojen jakoa varten jäälle tai pukukoppikäytävälle.
  • Jokaisen pelin jälkeen joukkueet vaihtavat tsemppariviirin - tai kiekon peliryhmien kesken. Tämän tulee tapahtua ripeästi, sillä peliin on aikataulutettu 25 minuuttia.

 

Pisteet ja sijoitus turnauksessa

  • Pisteet voitosta 2, pisteet tasapelistä 1, pisteet tappiosta 0. Alkulohkon pelit voivat päättyä tasan.
  • Sijoitusotteluiden päättyessä tasan varsinaisen peliajan jälkeen, jatketaan välittömästi voittomaalikilpailulla.
  • Voittomaalikilpailussa käytetään Suomen Jääkiekkoliiton kilpailusääntöjä seuraavin poikkeuksin:
    • Voittomaalikisan aloittaa otteluohjelmaan merkitty vierasjoukkue.
    • Ensin nimetään kummastakin joukkueesta kolme laukaisijaa voittomaalikisaan.
    • Jos tulos kolmen pelaajaparin jälkeen on tasan, jatketaan "kerrasta poikki" periaatteella pari kerrallaan.
    • Ottelu ratkeaa, kun toisen joukkueen pelaaja onnistuu maalinteossa ja parinsa ei.
  • Jos kaksi tai useampia joukkuetta päätyy lohkossa tasapisteisiin, ratkaistaan näiden keskinäinen sijoitus seuraavassa järjestyksessä:

1. Pisteet

2. Lohkon otteluiden maaliero

3. Lohkon otteluiden tehdyt maalit

4. Keskinäisten otteluiden pisteet

5. Keskinäisten otteluiden maaliero

6. Keskinäisten otteluiden tehdyt maalit

7. Arpa

 

Mahdolliset muutokset

  • Turnauksen järjestäjällä on oikeus muuttaa otteluohjelmaa ja aikatauluja, jos erityiset syyt niin vaativat.
  • Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan viipymättä osallistuville joukkueille.
GameResultsOnline.com
servicedesk@gameresultsonline.com
+358 44 7599 554
© 2024 GameResultsOnline.com