Powered by GameResultsOnline.com tournament management

Hermes-turnaus 2022

18.12.2022 Kokkolan jäähalli | Suomi

Säännöt

OTTELUIDEN PELAAMINEN
Ottelut pelataan puolikkaassa kaukalossa kaukalon suuntaisesti. Kentät on erotettu välilaidoilla. Ottelun kotijoukkueeksi merkityn joukkueen maali on kaukalon varsinaisessa päädyssä ja vierasjoukkueen maali on punaviivan tuntumassa.

PELIPAIDAT
Osallistuvat joukkueet ilmoittavat etukäteen turnauksen järjestäjälle käytössään olevien koti- sekä vieraspelipaitojensa värit. Tämän listauksen perusteella määräytyy otteluissa kotijoukkueen pelipaidan väri ja ottelun vierasjoukkue voi sen perusteella valita itselleen kotijoukkueen pelipaidasta erottuvan pelipaidan otteluun.

joukkue           kotipaita          vieraspaita
Hermes 1          punainen          valkoinen
Hermes 2          punainen          valkoinen
Hermes 3          punainen          valkoinen
K-Laser 1          punainen          valkoinen
K-Laser 2          punainen          valkoinen
MuJK                sininen              valkoinen
Pucken 1          valkoinen          valkoinen. HUOM!
Pucken 2          valkoinen          valkoinen. HUOM!
Sport 1             punainen          valkoinen
Sport 2             punainen          valkoinen
VTS                   violetti              violetti
YJK                    sini/musta        sini/musta

KIEKKO JA MAALIT
Turnauksessa pelataan mustilla kiekoilla, isoihin maaleihin.

PELAAJIEN LUKUMÄÄRÄ
Ottelut pelataan 4 vs 4 kenttäpelaajalla sekä maalivahdilla.

TUOMARIT
Ottelut tuomitaan yhdellä tuomarilla, jotka tulevat turnauksen järjestävän seuran vanhemmista junioreista.

JOUKKUEIDEN SIIRTYMINEN KENTÄLLE/KENTÄLTÄ
Joukkueiden tulee olla valmiina peliin 5 minuuttia ennen ottelun alkua. Joukkueet poistuvat kentältä ja vaihtoaitiosta pukukoppiin välittömästi ottelun päätyttyä. Peleihin tulevat joukkueet voivat mennä vaihtoaitioihin vasta, kun edelliset ovat sieltä poistuneet.

OTTELUN KESTO JA VAIHDON PITUUS
Otteluiden kesto on 24 min juoksevaa aikaa, ilman erätaukoa. Vaihdon merkkinä 2 min välein automaattinen summeriääni. Vaihtomerkin jälkeen pelaajat luopuvat heti kiekosta, luistelevat vaihtoon ja seuraavat pelaajat kummastakin joukkueesta vaihtuvat peliin.

PELIN KÄYNNISTÄMINEN
Otteluiden alussa, maalien jälkeen ja tuomarin viheltämän pelikatkon jälkeen, peli jatkuu aloituksella pelialueen keskeltä.
Vaihtomerkin jälkeen tuomari ottaa kiekon käteensä ja joukkueiden suoritettua vaihtonsa heittää kiekon takaisin peliin, eli ei aloitusta pelialueen keskeltä.
Kiekon mennessä laidan yli tuomari heittää uuden kiekon peliin laidan lähettyville kohtaan, josta kiekko ylitti laidan.
Maalivahdin sulkiessa kiekon, hyökkäävä joukkue siirtyy pois maalin läheisyydestä oman kenttäpuoliskon suuntaan, maalivahti vapauttaa kiekon takaisin peliin ja puolustava joukkue lähtee hyökkäämään.

MAALINTEKIJÄT JA TILASTOINTI
Tuomari viheltää pelin poikki, kun tulee maali ja osoittaa selkein käsimerkein maalin syntyneen. Maalit lasketaan ja maalintekijät kuulutetaan, mutta maalintekijöitä ei tilastoida.

SIJOITUKSET LOHKOISSA
Lohkoissa pelattavista otteluista jaetaan pisteet seuraavasti:
voitosta 2 pistettä
tasapelistä 1 piste
häviöstä 0 pistettä

Sijoitukset lohkoissa määräytyvät seuraavien otteluiden järjestäjän asettamien sääntöjen mukaisesti:
1) Pisteet
2) Lohkon otteluiden maaliero
3) Lohkon otteluiden tehdyt maalit
4) Keskinäisten otteluiden pisteet
5) Keskinäisten otteluiden maaliero
6) Keskinäisten otteluiden tehdyt maalit
7) Arpa

SIJOITUSOTTELUN PÄÄTTYESSÄ TASAN
Sijoitusottelun päättyessä tasan suoritetaan rangaistuslaukaukset "äkkikuolema" -periaatteella pari kerrallaan. Mikäli 1. pari ei tuo ratkaisua -> edetään seuraavaan pariin jne. ratkaisuun saakka. Rangaistus-laukauksissa on nimettävä suorittajaksi aina uusi pelaaja. Tämä saattaa aiheuttaa aikatauluihin pieniä viivästyksiä.

RIKKEET
Kun pelaaja tekee rikkeen, vihelletään peli poikki. Rikkoneelle pelaajalle kerrotaan vihellyksen syy ja hänet poistetaan ko. vaihdosta vaihtopenkille. Tilalle tulee seuraava vuorossa oleva pelaaja (ei siis alivoimapeliä). Jos rike on rangaistuslaukauksen arvoinen, suoritetaan lisäksi rangaistuslaukaus. Rikkonut pelaaja voi osallistua seuraavaan vaihtoon normaalisti. Jos joku pelaaja tekee pelin aikana toistuvasti rikkeitä hyödyntäen rangaistuksen puuttumista, tulee tuomarin poistaa pelaaja ottelun loppuajaksi.

KURINPITOTOIMET
Mikäli pelaaja syyllistyy ottelun aikana toisen pelaajan tahalliseen vahingoittamiseen tai vahingoittamisen yritykseen, tuomari voi tuomita pelaajalle ottelurangaistuksen. Ottelun tuominnut tuomari yhdessä turnauksen vastuuhenkilön kanssa voi langettaa pelaajalle yhden tai kahden ottelun pelikiellon tai sulkea pelaajan kokonaan pois turnauksesta.

EPÄSELVYYDET OTTELUISSA
Otteluihin liittyvissä epäselvissä tapauksissa joukkueella on oikeus tehdä vastalause turnauksen jurylle. Vastalause on tehtävä 10 minuutin kuluessa ottelun päättymisestä. Vastalause tehdään kirjallisesti ja se toimitetaan turnauksen vastuuhenkilölle. Vastalauseesta peritään 150 € käsittelymaksu. Mikäli vastalause johtaa toimenpiteisiin, käsittelymaksu palautetaan.

Turnauksen jury
Elisa Rannila    turnauksen vastuuhenkilö
Mika Kujala      Hermes
Vesa Perkiö      Sport

GameResultsOnline.com
servicedesk@gameresultsonline.com
+358 44 7599 554
© 2024 GameResultsOnline.com