Powered by GameResultsOnline.com tournament management

N!EM!-KORP! Games (F2/09)

7.1.2018 Nokian jäähalli | Suomi

Säännöt

Sarjajärjestelmä

Alkusarja: pelataan yksinkertaisena, kolmessa neljän joukkueen lohkossa.
Lohkovaihe D-I: Otteluparit määräytyvät siten, että esim paras lohkokakkonen ei kohtaa samassa alkulohkossa pelannutta lohkonykköstä.
Jäänajo kolmen ottelun välein: 10:25, 12:10, 14:00 ja 15:55

Välisarja ja sijoitusottelut sijat 1-4:
   -A1 vs B1/C1 (Lohko H)
   -B1/C1 vs. paras 2. sijoittunut (Lohko I)
   -Finaali: otteluiden voittajat
   -Pronssiottelu: otteluiden häviäjät

Välisarja ja sijoitusottelut sijat 5-8:
   -B2/C2 vs A3/B3 (Lohko F)
   -A2/B2 vs. C3/B3 (Lohko G)
   -Sijat 5-6: otteluiden voittajat
   -Sijat 7-8: otteluiden häviäjät

Välisarja ja sijoitusottelut sijat 9-12:
   -A4 vs B4/C4 (Lohko E)
   -heikoin 3. sijoittunut vs  B4/C4 (Lohko D)
   -Sijat 9-10: otteluiden voittajat.
   -Sijat 11-12: otteluiden häviäjät.

Pelaajien lukumäärä ja peluuttaminen

Pelit pelataan 4+1 vs. 4+1 kokoonpanolla. Kaikkia pelaajia on peluutettava tasapuolisesti.

Pelialue

Kaikki turnauksen pelit pelataan puolikkaalla kentällä. Kenttä jaetaan puoliksi välilaidalla, joka sijoitetaan punaviivalle. Kaukalossa pelataan kahta ottelua samanaikaisesti. Vaihtoaitioina käytetään kentän varsinaisia vaihtoaitioita.

Peliaika

Yksi peli on 24 minuuttia suoraa aikaa. Turnauksen johdolla on perustelluista syistä oikeus muuttaa peliaikaa. Mikäli joukkue ei ole jäällä valmiina aloittamaan peliä otteluohjelman mukaisesti, aloitetaan peli viivästyneen joukkueen 5-0 tappioasemasta ja peliaika on viereisen kentän jäljellä oleva peliaika.

Peliväline ja maalit

Turnauksessa käytetään sinistä juniorikiekkoa. Käytössä isot maalit.

Pelin käynnistäminen

Peli käynnistetään pelialueen oletetusta keskipisteestä pelin alussa ja maalin jälkeen. Maalivahdin sulkiessa kiekon puolustava joukkue aloittaa pelin maalin takaa, vastustajan vetäytyessä noin keskialueelle.

Pelaajien vaihtaminen ja vaihtojen pituus

Vaihdot ilmoitetaan summerilla 2 min välein, jolloin peli katkaistaan automaattisesti välittämättä kentällä olevasta pelitilanteesta. Ottelun pelinohjaaja ratkaisee vaihtoajan aiheuttamat kiistatilanteet itsenäisesti. Pelikelloa ei pysäytetä vaihtojen ajaksi. Vaihdot suoritetaan viivyttelemättä ja pelinohjaaja voi käynnistää pelin vaihdon ollessa kesken, jos katsoo joukkueen tahallisesti viivyttelevän.

Rangaistukset

Kun pelaaja tekee jäähyn arvoisen rikkeen, vihelletään peli poikki ja rikkeen tehnyt pelaaja poistetaan kyseisestä vaihdosta. Joukkue pelaa kyseisen vaihdon loppuun vajaalukuisena. Jos samassa vaihdossa tulee kaksi jäähyn arvoista rikettä samalle joukkueelle, toinen jäähy kärsitään seuraavan vaihdon aikana eli kentällä säilyy vähintään aina kolme kenttäpelaajaa/joukkue.

Pelaajat sekä pelioikeus

Jokaisella ottelutapahtumaan osallistuvalla pelaajalla sekä vaihtoaitoissa otteluiden aikana olevilla toimihenkilöillä on oltava voimassa oleva pelipassi ja vakuutus. HC Nokia ry ei ole vakuuttanut turnauksen pelaajia eikä toimihenkilöitä.

Joukkueissa saa pelata vuonna 2009 sekä sen jälkeen syntyneet pelaajat. Tytöt saavat olla kaksi vuotta vanhempia.  Jos samasta seurasta osallistuu kaksi tai useampi peliryhmä, on joukkueiden oltava keskenään saman tasoisia. Mikäli joukkueella on perusteltu syy peluuttaa ennen 2009 syntyneitä pelaajia, tästä on sovittava etukäteen turnausjärjestäjän kanssa.

Pelinohjaus, tuomitseminen, jory

HC Nokia järjestää pelinohjauksen ja online-pöytäkirjan. Turnausvastaava yhdessä järjestävän seuran toimihenkilöiden kanssa ratkaisee kiistat ja tuomitsee mahdolliset rangaistukset.

Mahdollinen voittomaali kilpailu

Mikäli varsinainen peliaika päättyy tasan välisarjassa, sijoitusotteluissa, loppu-tai pronssiottelussa, suoritetaan voittomaalikilpailu. Voittomaalikilpailu toteutetaan pari kerrallaan, kunnes ottelun voittaja on selvillä. Sama pelaaja ei saa tehdä kahta peräkkäistä suoritusta.

Pisteet ja sijoitus turnauksessa

Pisteet voitosta 2, pisteet tasapelistä 1, pisteet tappiosta 0.

Pronssipelin ja finaalin päättyessä tasatulokseen, ratkaistaan voittaja voittomaalikilpailussa tasaparein.

Jos kaksi joukkuetta päätyy lohkossa tasapisteisiin, ratkaistaan näiden keskinäinen sijoitus seuraavassa järjestyksessä:

1) keskinäinen ottelu

2) maaliero lohkossa

3) tehdyt maalit lohkossa

4) arpa

Eri lohkojen välisiä jatkoon menijoitä, esim "paras lohkokakkonen" arvioidaan seuraavassa järjestyksessä:

1) saavutetut pisteet

2) maaliero lohkossa

3) tehdyt maalit lohkossa

4) arpa

Arvonnan suorittaa turnausjohto molempien joukkueiden edustajan läsnä ollessa.

GameResultsOnline.com
© 2024 GameResultsOnline.com