APV E2-05 Kevät turnaus 2016
Turnaussäännöt-ja ohjeet
Turnauksessa noudatetaan Suomen Jääkiekkoliiton (SJL) Keskimaan alueen E2-junioreiden kilpailusääntöjä seuraavin täydennyksin:
JOUKKUEET JA PELAAJAT
Turnaukseen osallistuu yhteensä 12 joukkuetta.
Jokainen joukkue nimeää itse joukkueen tulospalveluohjelmaan. Joukkueenjohtajat saavat tästä erillisen pyynnön s.postilla. Pyyntö sisältää joukkuetunnukset joilla pääsee luomaan oman joukkueen.
PELIAIKA
Peliaika turnauksen otteluissa on 2 x 15 min. tehokasta peliaikaa, kokonaispeliaika on max. 45minuuttia. Erätauko 1 min. Kokonaispeliaika alkaa ja päättyy peliohjelmaan merkittynä aikana, ellei turnauksen johto muuta ilmoita. Aikalisät eivät ole sallittuja. Jos joukkue ei ole turnausaikataulun mukaisesti ottelun alkaessa valmis aloittamaan, tuomitaan se hävinneeksi 5 – 0.
TURNAUSKAAVIO
Turnaus pelataan kolmessa neljän joukkueen alkulohkoissa. Alkusarjan lohkopelejä joukkueelle kertyy 3 peliä. Alkulohkon jälkeen pelataan sijoituspelit.
Alkulohkojen jälkeen muodostetaan jatkolohkot seuraavin perustein;
- Lohko D (sijat 1-4) Lohkojen ykköset (3) ja paras kakkonen (1)
- Lohko E (sijat 5-8) Lohkojen kakkoset (2) ja kaksi parasta kolmosta (2)
- Lohko F (sijat 9-12) Lohkojen heikoin kolmonen (1) ja neloset (3)
Jatkolohkojen sisällä pelataan välierät siten, että lohkossa D kohtaavat 1 vs. 4 ja 2 vs. 3, lohkossa E 5 vs. 8 ja 6 vs. 7 ja lohkossa F 9 vs. 12 ja 10 vs. 11. Edellä mainituista otteluista voittajat pelaavat lopullisesta lohkon paremmasta sijoituksesta ja häviäjät pelaavat huonommasta sijoituksesta eli lohkon D otteluparien voittajat pelaavat finaalissa ja häviäjät pronssipelissä ja lohkon E voittajat pelaavat turnauksen lopullisista sijoituksista 5-6 ja häviäjät sijoista 7-8 ja lohkon F otteluparien voittajat sijoista 9-10 ja häviäjät sijoista 11-12. Jatkolohkoista ei voi nousta eikä tippua.
Alkulohkojen ja jatkolohkojen(alkutilanne) sijoitukset muodostuvat seuraavassa järjestyksessä
1. Joukkueiden pisteet
2. Tasapisteissä keskinäinen ottelu
3. Maaliero
4. Tehdyt maalit
5. Päästetyt maalit
6. Arpa
(Alkulohkon peleissä voitosta saa 2 pistettä tasapelistä 1 piste ja häviöstä 0 pistettä. Alkulohkon peli voi päättyä tasan)
Mikäli sijoitusottelut päättyvät tasan, ratkaistaan voittaja voittomaalikilpailulla seuraavasti:
• Voittomaalikilpailu aloitetaan kolmella eri pelaajalla/joukkue, jotka joukkueen valmentaja ilmoittaa ottelun erotuomarille välittömästi peliajan päätyttyä.
• Mikäli kolmen ensimmäisen laukojaparin jälkeen tilanne on edelleen tasan, nimetään joukkueista yksi uusi pelaajapari suorittamaan laukausta. Tässä vaiheessa laukaisijat saavat olla samoja, jotka ovat jo suorittaneet laukaisun. Näin jatketaan kunnes ratkaisu tapahtuu.
• Voittomaalikilpailun aloittaa ohjelmaan merkitty vierasjoukkue ottelun tuomarin nimeämään pelipäätyyn.
• Ainoastaan ratkaiseva maali kirjataan ottelun lopputulokseen. Ratkaiseva maali kirjataan pelaajalle, joka suoritti laukauksen.
TUOMARIT
Otteluiden tuomareina toimivat EPJT:n nimeämät viralliset tuomarit.
TURNAUKSEN JURY JA VASTALAUSEET
Vastalauseet käsittelee turnauksen jury, jonka päätös on lopullinen. Juryyn kuuluvat turnauksen johtaja, erotuomareiden edustaja (ko. ottelusta) ja yksi nimetty henkilö. Vastalauseet on esitettävä 5 minuutin kuluttua ottelun päättymisestä. Juryn päätös on lopullinen.
PALKINNOT
Turnauksessa palkitaan pokaalein sijoille 1.-3. sijoittuneet joukkueet. Lisäksi jokaisen joukkueen pelaaja palkitaan joukkueen viimeisen pelin jälkeen ”turnauspalkinnolla”.
MUUTOKSET
Turnauksen järjestäjällä on oikeus muuttaa otteluohjelmaa, jos erityiset syyt niin vaativat. Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan viipymättä osallistuville joukkueille.
PUKUKOPIT
Pukukopit on nimetty ennakkoon. Numeroitu koppilista löytyy pelaajakäytävän alussa(sisääntulossa). Saman seuran joukkueet on samassa pukukopissa. Pukukopit ei vaihdu turnauksen aikana.
TURNAUSPÄÄLLIKKÖ
Turnauksen johtajana toimii järjestävästä seurasta Aki Jokela O4O-833 7490.
MUUTA
Ottelutulokset
Otteluiden tulokset ym. on nähtävillä hallissa ala-ja yläkerran näytöiltä gameresultsonline.com-tulospalvelusta. Tuloksia päivitetään otteluiden kuluessa tulospalveluun.
Turnausta voi seurata osoitteesta: www.gameresultsonline.com
Pelipaidat
Pääsääntöisesti kotijoukkue valitsee paidan peliin periaatteella kotijoukkue tummempi peliasu, vierasjoukkue vaaleampi. Joukkueet voivat sopia keskenään myös muista järjestelyistä pelipaidan suhteen.
Järjestävä seura APV pelaa keltaisilla pelipaidoilla.
Ruokailu
Turnauksessa järjestetään ruokailu. Joukkueet on tehnyt ennakkoilmoittatutumisen ruokailuun. Paikanpäällä on mahdollista vielä hankkia ruokalipuke. Ruokailuohjeet ja joukkuekohtaiset aikataulut erillisenä liitteenä.
”Pidetään peleissä lippu korkealla ja nautitaan kaikki hienosta urheilutapahtumasta!”
TSEMPPIÄ PELEIHIN!