Reds E2 Spring Challenge REDS E2 SPRING CHALLENGE
27.4. - 28.4.2019 Malmin Jäähalli | Suomi

Turnauksen säännöt

                                                      

                                                                                              

                                                                                                           

 

 

 

1. Joukkueet ja pelaajat

Turnaukseen osallistuu yhteensä 18 joukkuetta (AAA-sarja 6 joukkuetta AA-sarja 6 joukkuetta ja A-sarja 6 joukkuetta).

Joukkueet voivat ilmoittaa turnaukseen rajattoman määrän lisenssin omaavia pelaajia, jotka ikänsä puolesta mahtuvat joukkueeseen, kuitenkin kuhunkin otteluun max. 18+2 pelaajaa. Joukkueet syöttävät pelaajaluettelot etukäteen ennen turnauksen alkua sportonline-tulospalveluun.

Muutokset pelaajaluetteloon on toimitettava ennen turnauksen alkua turnaustoimistoon. Joukkueen pelaajistoon ei sallita muutoksia kesken turnauksen muutoin kuin sairastumis- tai loukkaantumistapauksissa.

2. Peliaika

Peliaika turnauksen otteluissa on 2 x 15 minuuttia tehokasta peliaikaa, kokonaispeliaika on kuitenkin alkusarjassa enintään 45 minuuttia. Kokonaispeliaika näkyy hallin kellosta.

Kokonaispeliaika alkaa ja päättyy peliohjelmaan merkittynä aikana, ellei turnauksen johto muuta ilmoita. Aikalisät eivät ole sallittuja. Jos joukkue ei turnausaikataulun mukaisesti ole ottelun alkaessa valmis aloittamaan, tuomitaan se hävinneeksi 5–0.

Jää ajetaan joka toisen pelin jälkeen. Jos erityisestä syystä otteluaikataulu on myöhässä, voidaan turnauksen johdon päätöksellä turnausaikataulua tiivistää jättämällä tarpeellinen määrä jään ajoja tekemättä.

 

 

 

 

3. Turnaustapa

Turnaus pelataan kahdessa kaukalossa, 3. tasoryhmässä 1. lohkossa, jossa kaikissa pelaa 6 joukkuetta. Jokaiselle joukkueelle tulee 5 alkulohkon peliä ja 1 sijoitusottelu.

Järjestys sarjataulukossa

Alkusarjassa joukkueiden paremmuuden määrää kerättyjen pisteiden määrä. Alkulohkopelien voitosta saa 2 pistettä, tasapelistä yhden pisteen ja häviöstä 0 pistettä. Mikäli joukkueiden pisteet ovat alkusarjassa tasan otteluiden jälkeen, ratkaisee tasapisteissä olevien joukkueiden paremmuuden:

  1. Koko alkusarjan maaliero (tehtyjen ja päästettyjen maalien erotus).
  2. Jos maaliero on sama, ratkaisee järjestyksen tehtyjen maalien lukumäärä.
  3. Jos tilanne on edelleen tasan, on vähemmän rangaistusminuutteja alkusarjassa saanut joukkue paremmalla sijalla.
  4. Jos mikään näistä ei tuo eroa, niin lohkon sijoitus ratkaistaan arvalla.

 

Sijoitusottelut

Sijoitusottelun päättyessä tasan suoritetaan paremmuuden selvittämiseksi voittolaukauskilpailu ensin kolmella pelaajalla/joukkue SJL:n sääntöjen mukaisesti. Tämänkin päättyessä tasan, jatketaan pelaaja kerrallaan, kunnes maaliero syntyy. Laukaisija on aina eri pelaaja.

Finaaleissa ja pronssiotteluissa ottelun ollessa tasan varsinaisen peliajan jälkeen pelataan 5 minuutin jatko-aika äkkikuolema-periaatteella. Jos ottelu on jatkoajan jälkeen edelleen tasan, suoritetaan voittolaukauskilpailu edellä mainitun mukaisesti.

Aikataulullisista ja erityisistä syistä jatko-aika voidaan finaalissa jättää pois (erityiset syyt) ja siirtyä suoraan rangaistuslaukaus kilpailuun, mutta siitä on ilmoitettava joukkueille jo ennen ottelua tai ottelun päättymistä.

4. Tuomarit

Otteluiden tuomareina toimivat HJT:n nimeämät viralliset tuomarit ja junnutuomarit

5. Kurinpito ja SJL:n erityissäännöt

Kurinpidollisissa asioissa noudatetaan SJL:n menettelytapoja ja sääntöjä. Turnauksessa noudatetaan lisäksi

seuraavia SJL:n erityisiä turnaussääntöjä: 

  • Pelaajan saama ottelurangaistus johtaa AINA automaattisesti hänen sulkemiseensa turnauksesta.
  • Pelaajan tai joukkueen toimihenkilön saama pelirangaistus käytöksestä johtaa turnauksen juryn kurinpitokäsittelyyn.

6. Turnauksen jury ja vastalauseet

Vastalauseet käsittelee turnauksen jury, jonka päätös on lopullinen. Juryyn kuuluvat turnauksen johtajat, erotuomareiden edustaja ja kiistanalaisten joukkueiden joukkueenjohtajat.

Vastalauseet on esitettävä kirjallisena 10 minuutin kuluessa ottelun päättymisestä. Vastalausemaksu on 100 euroa, joka palautetaan, jos vastalause hyväksytään.

7. Palkinnot

Turnauksessa palkitaan pokaalein ja mitalein sijoille 1-3 sijoittuneet joukkueet. Jokaisesta joukkueesta palkitaan yksi pelaajaa turnaus tsemppari-palkinnolla. Jokaisen ottelun jälkeen joukkueesta palkitaan ottelun MVP. Pelaajapalkintojen saajat on ilmoitettava (nimi ja numero) 5 minuuttia ennen oman pelin loppua toimitsija-aitioon.

8. Tapaturmat

Turnauksen järjestäjä ei ole vakuuttanut pelaajia, eikä vastaa osallistuville pelaajille mahdollisesti sattuvista tapaturmista tai loukkaantumisista. Turnauksessa toimii ensiavun piste. Pukukopeissa ja toimitsija-aitioissa on yhteystiedot ensiapuun.

9. Muutokset

Turnauksen järjestäjällä on oikeus muuttaa otteluohjelmaa, jos erityiset syyt niin vaativat. Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan viipymättä osallistuville joukkueille.

10. Pukukopit

Pukukopit ovat joukkueiden käytössä pääsääntöisesti 30 minuuttia ennen pelin alkua ja 30 minuuttia sen jälkeen.

Varusteille pyritään järjestämään säilytyspaikka.

Joukkueet huolehtivat siitä, että pukukopit jäävät siistiin kuntoon. Teroittaminen pukukopissa on ehdottomasti kielletty. Kiellon rikkomisen aiheuttamista seurauksista on vastuussa rikkeen tehnyt joukkue.

11. Turnauspäälliköt

Turnauksen johtajina toimivat järjestävän seuran nimeämät turnauspäälliköt:

  • Mika Nordberg p. 0407193979
  • Väinö Välja      p. 0407074488

 

 

 

Muuta huomioitavaa

Teroitus
Joukkueilla on mahdollista käyttää jäähallin käytävällä olevaa teroitustilaa luistinten teroittamiseen joukkueen omalla teroituskoneella. Pukukopeissa teroittaminen on ehdottomasti kielletty.

Pelipaidat
Pääsääntöisesti kotijoukkue valitsee paidan peliin periaatteella kotijoukkue tummempi peliasu, vierasjoukkue vaaleampi. Joukkueet voivat sopia keskenään myös muista järjestelyistä pelipaidan suhteen.