Powered by GameResultsOnline.com tournament management

HCPSpirit Cup 2017

30.9. - 1.10.2017 Jyväskylä | Suomi

Säännöt

TURNAUSTAPA

Turnauksessa noudatetaan SJL F1 Leijonaliigan sääntöjä. Ottelut pelataan mustalla kiekolla ja puolikkaalla kentällä. Pelialue on punaviivan ja kaukalon päädyn välinen alue. Ottelut pelataan 4 pelaajaa + maalivahti kokoonpanoilla. Otteluohjelmaan merkitty kotijoukkue pelaa aina keskialueelta päätyyn päin.

ALKUSARJA (3 peliä / joukkue)

Alkusarja pelataan kuudessa neljän joukkueen lohkossa yksinkertaisena sarjana (kolme ottelua per joukkue) voitosta saa kaksi (2) pistettä, tasapelistä yhden (1) pisteen.

JATKOSARJAT (3 peliä / joukkue)

Lohkojen parhaat ja kaksi parasta lohkokakkosta* muodostavat ylemmän jatkosarjan ja pelaavat sijoista 1-8. Lohkojen loput kakkoset ja neljä parasta kolmosta* muodostavat oman lohkon, jossa pelataan sijoista 9-16. Lohkojen loput kolmoset ja neloset muodostavat oman lohkon, jossa pelataan sijoista 17-24. Jatkosarjan sijoitus määrittää sijoitusotteluihin ensimmäisen sijoitusottelun vastustajan.

SIJOITUSOTTELUT (2 peliä / joukkue)

Jatkosarjan jälkeen muodostuu vielä kahdet eri otteluparit, joissa ratkotaan turnauksen kaikki sijat 1-24. Ensimmäinen sijoitusottelu määräytyy jatkosarjan tulosten perustella, lopullinen sijoitusottelu tämän ottelun tuloksen perusteella. Jokaiselle joukkuelle tulee turnauksessa kahdeksan ottelua.

JOUKKUEIDEN SIJOITUKSEN MÄÄRÄYTYMINEN (luetellussa järjestyksessä)

Kahden tai useamman joukkueen ollessa tasapisteissä, ratkaisee tasapisteissä olevien joukkueiden järjestyksen:

  • keskinäisten otteluiden pisteet
  • keskinäisten otteluiden maaliero
  • koko turnauksen maaliero
  • koko turnauksen tehdyt maalit
  • arpa

Mikäli sijoitusottelu on tasatilanteessa 5 min. ennen kokonaispeliajan päättymistä, suoritetaan voittolaukauskilpailu. Kilpailuun nimetään kolme ampujaa. Tilanteen ollessa edelleen tasan, nimetään yhdet laukojat molemmista joukkueista, kunnes ottelu ratkeaa. Joukkue ei voi nimetä laukojaksi pelaajaa, joka on jo laukonut voittolaukauksen, mikäli kaikki pelaajat eivät ole vielä laukoneet.

* Alkusarjan jälkeen lohkojen parhaat kakkoset ja kolmoset määrittyvät pisteiden, maalieron, tehtyjen maalien tai arvan perusteella, tässä järjestyksessä

OTTELUN KESTO JA MUUT OTTELULUUN LIITTYVÄT ASIAT

  • Otteluiden kokonaispeliaika on 24 minuuttia. Tarvittaessa toimitsijoilla on oikeus päättää ottelu jo aikaisemmin, mikäli peliin käytettävä kokonaisaika 30 minuuttia ei mahdollista kokonaispeliajan pelaamista.
  • Maalin jälkeen peliä jatketaan keskialoituksella, myös vaihtojen jälkeen peli jatkuu keskialoituksella. Maalivahdin sulkiessa kiekon, peliä jatketaan nopeasti puolustavan joukkueen toimesta oman maalin takaa. Vastustajan tulee vetäytyä tässä tilanteessa vähintään viiden metrin päähän puolustavan joukkueen maalista.
  • Otteluissa ei vaihdeta puolia.
  • Otteluissa ei ole erätaukoa.
  • Vaihtojen pituus on 120 sekuntia ja pelikello käy koko ajan. Ottelut alkavat ja päättyvät samanaikaisesti molemmissa kenttäpäädyissä. Vaihdot ilmoitetaan äänimerkillä.
  • Pelin viimeinen vaihto kuulutetaan.
  • Otteluiden aikana ei voi ottaa aikalisää.
  • Maalivahdin korvaaminen kenttäpelaajalla on kielletty.
  • Joukkueen on oltava valmiina siirtymään kentälle 5 min. ennen pelin aloitusaikaa. Jos joukkue on myöhässä otteluohjelmaan merkitystä alkamisajasta, tuomitaan joukkue hävinneeksi 0-5.
  • Otteluiden pelinohjaajina toimivat turnauksen järjestävän seuran vanhemmat ja/tai juniorituomarit.
  • Joukkueen pelaajaluettelot ilmoitetaan ennen turnausta erikseen ohjeistettavalla tavalla. Mahdolliset  muutokset on ilmoitettava viimeistään 60 min. ennen ensimmäisen ottelun alkua.
    Kukin joukkue saa ilmoittaa turnaukseen rajoittamattoman määrän pelaajia, jotka ikänsä puolesta mahtuvat joukkueeseen. Kaikkia joukkueeseen nimettyjä pelaajia on kuitenkin peluutettava tasapuolisesti turnauksen aikana.
  • Maalivahti saa pelata saman seuran useammassa peliryhmässä tarpeen vaatiessa.

KURINPITOSÄÄNNÖT JA JURY

Mikäli pelaajalle tuomitaan rangaistus rikkeestä, niin pelaaja ohjataan vaihtoon, ja rikkonut joukkue jatkaa  käynnissä olevan vaihdon loppuun vajaalla. Joukkue jatkaa vajaalla vaihdon loppuun, vaikka vastustaja onnistuisi maalinteossa vaihdon aikana.

Pelaajan tai toimihenkilön saama ottelurangaistus johtaa automaattisesti hänen sulkemiseensa turnauksesta.

Otteluiden pelinohjaajilla on velvollisuus puuttua havaitsemaansa epätasapuoliseen peluuttamiseen ja tästä huomautetaan asianomaista joukkuetta. Mikäli joukkue kahden huomautuksen jälkeen edelleen jatkaa epätasapuolista peluuttamista pelinohjaaja tuomitsee joukkueen hävinneeksi lukemin 0 - 5.

Turnauksen Jury käsittelee mahdolliset protestit, jotka on esitettävä 15 min. kuluessa ottelun päättymisestä. Protestimaksu on 100€, joka palautetaan mikäli protesti hyväksytään. Turnauksen Juryn muodostavat turnauksen johtaja ja yksi tuomarivastaava. Jurylla on oikeus tarvittaessa vaihtaa jatko- ja sijoitusotteluiden otteluparit, mikäli samaan ottelupariin päätyy saman seuran kaksi eri peliryhmää ja vaihto voidaan tehdä kaikille osapuolille reilulla tavalla.

MUUTOKSET
 
Turnauksen johdolla on oikeus muuttaa aikatauluja ja ottelujärjestystä sekä tulkita näitä sääntöjä.

TAPATURMAT

Turnauksen järjestäjä ei ole vakuuttanut pelaajia eikä vastaa osallistuville pelaajille mahdollisesti sattuvista tapaturmista tai loukkaantumisista.


TURNAUSPALKINNOT

Turnauksessa palkitaan joukkuekohtaisesti turnauksen tsempparipelaaja, palkinto luovutetaan viimeisen pelatun ottelun jälkeen jäällä. Lisäksi kolmelle parhaalle joukkueelle jaetaan mitalit ja pokaalit.

GameResultsOnline.com
servicedesk@gameresultsonline.com
+358 44 7599 554
© 2024 GameResultsOnline.com