Ahmatti 4. AHMATTI 4.
26.8. - 27.8.2017 Hyvinkää | Suomi

turnaus info ja säännöt

Säännöt

4. Ahmatti-turnauksen säännöt

Turnauksessa noudatetaan voimassa olevia SJL:n D1-junioreiden kilpailusääntöjä.

1. JOUKKUEET JA PELAAJAT

Turnaukseen osallistuu yhteensä 15 joukkuetta (AA-taso 5 joukkuetta, AAA:n alempi taso 5 joukkuetta, sekä AAA:n ylempi taso 5 joukkuetta).

Joukkueet voivat ilmoittaa turnaukseen enintään 15+2 lisenssin omaavia pelaajia, jotka ikänsä puolesta mahtuvat joukkueeseen.

Muutokset pelaajaluetteloon on toimitettava ennen ensimmäistä peliä turnaustoimistoon. Joukkueen pelaajistoon ei sallita muutoksia kesken turnauksen muutoin kuin sairastumis- tai loukkaantumistapauksissa.

2. PELIAIKA

Peliaika turnauksen otteluissa on 2 x 15 minuuttia tehokasta peliaikaa, kokonaispeliaika on kuitenkin runkosarjassa enintään 45 minuuttia. Kokonaispeliaika näkyy hallin kellosta. Kokonaispeliaika alkaa ja päättyy peliohjelmaan merkittynä aikana, ellei turnauksen johto muuta ilmoita. Aikalisät eivät ole sallittuja.

Jos joukkue ei ole turnausaikataulun mukaisesti ottelun alkaessa valmis aloittamaan, tuomitaan se hävinneeksi 0–5.

Jää ajetaan joka toisen pelin jälkeen. Jos erityisestä syystä ottelu aikataulu on myöhässä ja turnauksen aikataulu siitä vaarantuu, voidaan jäänajon poisjättämisellä tiivistää aikataulua. Lisäksi hallimestarin päätöksellä jään ajoa voidaan rajoittaa.

  • Joukkueen tulee olla viisi (5) minuuttia ennen ohjelmaan merkittyä aikaa valmiin tulemaan kentälle
  • Ottelun jälkeen poistutaan reippaasti jäältä, niin pysytään aikataulussa

3. TURNAUSTAPA

Turnaus pelataan Hyvinkään jäähallissa lauantaina 26.8.2017 ja sunnuntaina 27.8.2017

Kaikissa sarjoissa (AA, AAA ja AAA+) pelataan kaikki kaikkia vastaan -runkosarja, jonka jälkeen pelataan pronssi- ja mestaruusottelut.

4. TUOMARIT

Otteluiden tuomareina toimivat HJT:n viralliset tuomarit.

5. JÄRJESTYS SARJATAULUKOSSA

Ottelun voitosta saa kaksi pistettä, tasapelistä yhden pisteen ja tappiosta nolla pistettä. Joukkueiden ollessa tasapisteissä ennen sijoituspelejä ratkaistaan paremmuus seuraavasti:

1) Lohkon otteluiden maaliero

2) Lohkon otteluiden tehdyt maalit

3) Keskinäisten otteluiden pisteet

4) Keskinäisten otteluiden maaliero

5) Keskinäisten otteluiden tehdyt maalit

5) Rangaistukset, vähemmän voittaa

6) Arpa

 

PRONSSI- JA MESTARUUSOTTELUT

Ottelun ollessa tasan varsinaisen peliajan jälkeen suoritetaan voittolaukauskilpailu ensin kolmella pelaajalla / joukkue SJL:n sääntöjen mukaisesti. Jos tämänkin päättyy tasan, jatketaan pelaaja kerrallaan, kunnes maaliero syntyy. Laukaisijana tulee olla aina eri pelaaja.

6. KURINPITO JA SJL:N ERITYISSÄÄNNÖT

Kurinpidollisissa asioissa noudatetaan SJL:n menettelytapoja ja sääntöjä.

Turnauksessa noudatetaan lisäksi seuraavia SJL:n erityisiä turnaussääntöjä:

Pelaajan saama ottelurangaistus johtaa AINA automaattisesti hänen sulkemiseen turnauksesta.

Pelaajan tai joukkueen toimihenkilön saama pelirangaistus käytöksestä johtaa turnauksessa automaattisesti yhden ottelun pelikieltoon.

7. TURNAUKSEN JURY JA VASTALAUSEET

Vastalauseet käsittelee turnauksen jury, jonka päätös on lopullinen. Juryyn kuuluvat Tero Berg, erotuomareiden edustaja Kim Åberg sekä turnauspäällikkö Ari Torikka.

Vastalauseet on esitettävä kirjallisena 10 minuutin kuluttua ottelun päättymisestä. Vastalausemaksu on 300 euroa, joka palautetaan, jos vastalause hyväksytään.

8. PALKINNOT

Turnauksen jaetaan sarjan kolmelle parhaalle joukkueelle pokaali. Jokaisesta joukkueesta palkitaan yksi pelaaja tsempparipalkinnolla. Tsempparin valitsee oma joukkue, ja ko. pelaaja ilmoitetaan turnaustoimistoon ennen joukkueen viimeistä peliä.

9. ENSIAPU

Turnauksen järjestäjä ei ole vakuuttanut pelaajia eikä vastaa osallistuville pelaajille mahdollisesti sattuvista tapaturmista tai loukkaantumisista.

Turnauksen yhteydessä buffetissa on ensiapupiste. Turnauksen ensiapuvastaavana toimii sh- tai ea-korttilaiset.

Hätätilanteissa soitetaan 112.

Paikka Hyvinkään jääliikuntakeskus, Vaiveronkatu 70. Vahtimestarien toimistossa on defibrillaattori.

10. MUUTOKSET

Turnauksen järjestäjällä on oikeus muuttaa otteluohjelmaa, jos erityiset syyt niin vaativat. Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan viipymättä osallistuville joukkueille.

11. PUKUKOPIT

Pukukopit ovat koko turnauksen ajan samat koko päivän. 

Joukkueet huolehtivat siitä, että pukukopit jäävät siistiin kuntoon.

MUISTA PALAUTTAA AVAIN! Palauttamaton / hukattu avain maksaa 100 €.

Teroittaminen pukukopissa on ehdottomasti kielletty. Kiellon rikkomisen aiheuttamista seurauksista on vastuussa rikkeen tehnyt joukkue. Teroitukseen on osoitettuna turnauksen ajan oma teroituskoppi pukukoppikäytävällä, joka on jokaisen joukkueen käytössä turnauksen aikana.

12. TURNAUSPÄÄLLIKKÖ

Turnauksen johtajana toimii järjestävän seuran nimeämä turnauspäällikkö Ari Torikka (050 3324 616), joka vastaa myös pelaajamuutoksista ja ottelupöytäkirjoista.

MUUTA

Ottelutulokset

Otteluiden tulokset ovat nähtävillä hallin eteisaulassa ja gameresultsonline.com-tulospalvelussa.

Tuloksia päivitetään otteluiden kuluessa hallin aulassa tulospalvelussa, jossa on näkyvillä reaaliajassa päivittyvä sarjataulukko sekä pistepörssit.

Puffetti 

Jäähallien aulassa toimii Jää-Ahmojen buffa  sekä ulkona makkaranmyynti.

Ruokailu

Turnaukseen ilmoittautuneiden joukkueiden ruokailu järjestetään Hyvinkään jäähallilla oheisenaikataulun mukaan.

26.8 Lauantai

Aika   Joukkue     Vaihtoehto
10:20   GrIFK  AA   13:00
10:30   GrIFK  AAA+   12:40
10:40   Pelicans AAA+    
10:55   Pelicans AA    
11:00   Ahmat AAA+    
11:15   Ahmat AA    
11:30   Kvantaa AAA+   13:30
11:45   Haukat AAA+    
11:45   Kvantaa AA   13:45
13:10   Jää-Tiikerit AA    

27.8 Sunnuntai

Aika   Joukkue     Vaihtoehto
10:25   Kurra AAA-    
10:35   IHK AAA-    
10:50   Ahmat AAA-    
11:30   Kvantaa AAA-    
11:45   Jää-Tiikerit AAA-    
           

 

 

Ilmoittautuminen

Joukkueiden tulee ilmoittautua turnaustoimistossa saapuessaan paikalle. Ilmoittautumisen yhteydessä voi vielä tarvittaessa korjata pelaajaluetteloita.

Pelipaidat

Pääsääntöisesti kotijoukkue valitsee paidan peliin sillä periaatteella, että kotijoukkueella on tummempi ja vierasjoukkueella vaaleampi peliasu. Joukkueet voivat sopia keskenään myös muista järjestelyistä pelipaidan suhteen.