Powered by GameResultsOnline.com tournament management

Salamat Syysturnaus

8.9.2018 Raaseporin jäähalli | Suomi

Turnaussäännöt

Turnaukseen osallistuu kymmenen joukkuetta, jotka on jaettu kahteen viiden joukkueen lohkoon. Kummassakin lohkossa (A ja B) pelataan yksinkertainen sarja. Tämän jälkeen lohkojen viidenneksi sijoittuneet pelaavat keskenään sijoitusottelun sijoista 9–10, neljänneksi sijoittuneet sijoista 7–8, kolmanneksi sijoittuneet sijoista 5–6, lohkojen toiseksi sijoittuneet pelaavat pronssiottelussa ja lohkojen voittajat turnauksen finaalissa.

Turnauksessa noudatetaan SJL:n Leijonaliigasääntöjä yhdessä näiden turnaussääntöjen kanssa. Ottelut pelataan puolikkaalla kentällä mustalla kiekolla. Kotijoukkueeksi merkityn joukkueen maali on kaukalon varsinaisessa päädyssä ja vierasjoukkueen maali on punaviivan tuntumassa. Puolia ei vaihdeta.

Otteluun merkitty kotijoukkue pelaa tummalla ja vierasjoukkue vaalealla paidalla. Joukkueet voivat keskinäisellä sopimuksella poiketa tästä säännöstä.

Ottelut pelataan 4 vs 4 kenttäpelaajalla sekä maalivahdilla normaalikokoisiin maaleihin. 

Joukkueiden tulee olla hyvissä ajoin valmiina ennen oman ottelun alkua. Kunkin joukkueen on oltava valmiina odottamassa kentälle pääsyä 5 minuuttia ennen ottelun alkamisaikaa. Pelien jälkeen suoritetaan loppukättelyt ja mahdollisten viirien tms. vaihto. Tämän jälkeen joukkueet siirtyvät pois kentältä ja seuraavien otteluiden joukkueet voivat tulla kentälle.

Pelinohjaajat 
Turnauksen tuomariston muodostavat pääsääntöisesti Salamat-10 -joukkueen vanhemmat ja D-ikäiset junnutuomarit apunaan tuomarivastaava. Ottelut tuomitaan yhdellä tuomarilla. 

Pelin käynnistäminen 
Peli käynnistetään pelialueen oletetusta keskipisteestä pelin ja erän aluksi. Maalin jälkeen aloitetaan pisteeltä, kun molempien joukkueiden ensimmäiset pelaajat ovat valmiina aloittamaan. Vaihtomerkin jälkeen pelinohjaaja heittää kiekon kentän oletetulle keskialueelle, eikä aloitusta erikseen suoriteta. Jos pelaaja suorittaa kaksi peräkkäistä vaihtoa, tulee hänen käydä vaihtojen välissä vaihtoaitiolla ennen pelin jatkamista. Maalivahdin sulkiessa kiekon, pelinohjaaja määrää hyökkäävän joukkueen riittävän pitkälle etäisyydelle puolustavan joukkueen maalista, jotta puolustava joukkue voi käynnistää pelin. 

Ottelun kesto, vaihdon pituus 
Ottelu kestää 24 minuuttia suoraa aikaa. Vaihdot osoitetaan summerilla tai kuuluttamalla 2 minuutin välein, jolloin peli katkaistaan automaattisesti välittämättä tilanteesta. Kelloa ei pysäytetä vaihtojen ajaksi. Ottelun tuomari ratkaisee vaihtoajan aiheuttamat kiistatilanteet itsenäisesti. 

Loppuottelupelataan 2 x 12 min tehokasta peliaikaa. Vaihdot osoitetaan summerilla tai kuuluttamalla 2 minuutin välein. Peli käynnistetään pelialueen oletetusta keskipisteestä pelin ja erän aluksi sekä aina pelikatkon jälkeen. Poikkeuksena tästä maalivahdin kiekonsulkemisen jälkeen peliä jatketaan maalin takaa, kun tuomari on antanut siihen luvan. Pelinohjaaja määrää hyökkäävän joukkueen riittävän pitkälle etäisyydelle puolustavan joukkueen maalista, jotta puolustava joukkue voi käynnistää pelin. 

Rangaistukset 
Kun pelaaja tekee rikkeen, vihelletään peli poikki ja kerrotaan rikkoneelle pelaajalle katkon syy ja poistetaan hänet ko. vaihdosta. Tilalle tulee seuraava vuorossa oleva pelaaja. Rikkonut pelaaja voi osallistua seuraavaan vaihtoonsa normaalisti. Virheiden toistuessa tuomarilla on oikeus poistaa pelaaja ottelusta. 

Tasapuolinen peluuttamispakko ottelussa 
Kaikkia peliryhmän pelaajia tulee peluuttaa tasaisesti ottelun aikana. Osallistuvien joukkueiden on muodostettava mahdollisimman tasaväkiset peliryhmät. 

Sijoitusten määräytyminen 
Turnauksen alkupelit pelataan lohkoissa. Jatkopelien vastustajat määräytyvät lohkon sijoitusten mukaan. 

Alkulohkojen otteluissa pisteet määräytyvät seuraavasti: 
2 pistettä ottelun voitosta

1 piste tasapelistä

0 pistettä ottelun häviöstä 

Kahden tai useamman joukkueen ollessa tasapisteissä, lohkon sijoituksen ratkaisee: 
1. keskinäisten otteluiden pisteet, 2. keskinäisten otteluiden tehdyt maalit, 3. keskinäisten otteluiden maaliero, 6. arpa.

Arvonnan suorittaa turnaustoimisto, molempien joukkueiden edustajan läsnä ollessa. Myös sijoitusottelut finaalia lukuun ottamatta voivat päättyä tasapeliin. 

Finaalin päättyessä tasan suoritetaan voittomaalikilpailu kolmella pelaajalla. Aloitusvuoron ratkaisee arpa. Ellei ratkaisua löydy, jatketaan pelaajapari kerrallaan ratkaisuun asti. Laukauksen suorittaa aina eri pelaaja. Jos ratkaisua ei ole syntynyt joukkueen kaikkien kenttäpelaajien suoritettua laukauksen, aloitetaan uusi kierros samassa järjestyksessä kuin aiemmin.

Turnauksen jury ja vastalauseet 
Turnauksen juryn muodostaa turnauspäällikkö, ottelun tuomari ja osallisena olevien joukkueiden joukkueenjohtajat. Vastalause tulee jättää kirjallisena 10 minuutin kuluessa pelin päättymisestä. Vastalausemaksu on 100 euroa, joka palautetaan sen jälkeen, mikäli vastalause on todettu aiheelliseksi. 

Palkinnot
Kaikki pelaajat palkitaan osallistumismitalilla. Lisäksi voittajajoukkue saa pokaalin. Jokainen joukkue saa myös yhden tsempparipalkinnon, jonka saajan päättää kunkin joukkueen valmennus.

GameResultsOnline.com
servicedesk@gameresultsonline.com
+358 44 7599 554
© 2024 GameResultsOnline.com